lördag 9 april 2011

Förbereder till salu-inlägg.

Ja, silk sleeveless dress i grey får stanna. Det blåa i kombo med det röda blev fantastico. Med min Roberta blackgoat i lite indigo till så blev det perfekt. Ska försöka fota lite vid senare tillfälle (ljuset var fint- däremot var inte spegeln så ren...). Lite lustiga i storlekarna är de dock. Provade nämligen en i lite apricot i samma storlek och den var större.....Så typiskt OM....

Men eftersom den får stanna så får lite annat flytta tänkte jag. Så jag ska fota och fixa lite så kommer det inlägget...förmodligen senare i afton....

Annars är det tyvärr gråväder här och fortfarande blåsigt. I eftermiddag ska vi iväg och inhandla lite gröna växter. Av någon outgrundlig anledning har många dött här i vinter i fönstren......?! Efter den turen tänkte jag faktiskt ta tag i den lite jobbiga uppgiften att plocka undan alla ullplagg. De ska tvättas, vikas, stoppas i cederkulor och sedan förpackas i min special"kartong" och så ska luften sugas ur, inte all, men ganska mycket. Ull behöver ju lite luft, men jag provade förra året med att suga ut ganska mycket och det gick bra. Lättare att förvara liksom.... Så ska bomullskoftor fram och en del kanske till och med får hamna bland de som får flytta...

Nu sitter yngsta damen bredvid och pockar på att jag ska skriva ut fina bilder att måla på. Kan inte låta bli och tipsa om min favoritsite när det gäller sådant, finns en massa pyssel också....: dltk. Googla så hittar ni, blogger vill inte länka som jag vill just nu.

Ha en bra dag, och vi syns senare ! Don´t miss it!


Frösötös!  "Kartongerna" är vaccumpåsar, finns ibland att köpa på Coop med tillhörande ytterskydd, ibland finns de på Rusta och de finns också på rödceder.se. Där kan man också köpa cederträbollar som "odjuren " inte gillar.... Den bästa jag har är en vaccumpåst med tillhörande ytterskydd så det blir som en liten "låda": maken köpte den förra året på Coop Forum. Det är perfekt att kunna packa en massa och så sätter man dammsugaren till öppningen och suger....Swop! Men eftersom det är ull ska man inte suga ur för mycket luft. Ullen behöver tydligen luft (?).

2 kommentarer:

  1. Blir våldsamt nyfiken på "kartongen" man kan suga luften ur. Vad är det och var köper man en sån????
    Kram

    SvaraRadera