söndag 17 april 2011

Den....eller den?

Bild från missgreta.se. Färg: rosa (old rose?)
Bild från Missgreta.seFärg: Nougat





Båda är från Lise Sandahl. Jag gillar båda skarpt, men är lite fundersam angående färgen på den rosa, är den rackaren lite för starkt rosa? Dessutom- om det blir köp- så inte blir det två i samma modell, fast olika färg...!

Nougat är ju alltid snyggt på sommaren, rosa likaså...tänk till vita tights, beige tights osv osv.

Hjälp till lite, igen!, vad tror ni på? Jag blir sällan kanonbrun på sommaren, ingen pepparkaka här inte, men färg får jag, har ju brunt hår med, just nu, lite "röda" drag i ... Vill inte försvinna i någon färg, men tror att den i nougat är "mörk nog". Är alltså fundersam på om den rosa är lite fööör rosa...eller skriker "jag tror jag är 20 år igen"- typ...

Å ju mer jag skriver desto mer kanske det lutar åt den i nougat...?

Ska man ha dessa Elizabeth-klänningar ska man inte köpa hos MillaMi, de tar 50kr mer för dem..., utan titta på Bubbleroom, Anges-någonting, eller Missgreta.

Nu ska här fotas och tvättas och njutas av solsken och blå himmel!

Återkommer med ett till salu inlägg (både Mollysar och andra märken...) senare, förmodligen ikväll eller imorgon måndag!

Kram!

4 kommentarer:

  1. Eller så glömmer ni allt....hihihi

    Tittade in i min garderob för sommaren och kände att nougat fanns nog överrepresenterat...så en rosa är nog det bästa- om det blir något!

    Hahaha,tänk så det kan bli ibland!

    Nu ska här bakas muffins-kanske-!

    SvaraRadera
  2. Vad du velar;) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Absolut rosa, detta är den rosa-sommaren! Jättefin tycker jag. Perfekt skolavslutningsklänning, det kan man alltid skylla på:)
    Härligt med påsklov! Ska dock åka till skolan och skriva klart omdömena imorgon, blir en heldag men då kan jag slappna av sedan när de är gjorda...det skulle jag nog inte kunna göra annars.
    Tack för tipset om pysselsidan, superbra! Jag hade aldrig hört talas om den. Jättebra när det går att eleverna får pyssla på fritids, men när de går i fyran är de fortfarande pysselsugna. Mina elever älskar bild och pyssel men det är säkert bara för att jag också gör det:)
    Stor kram!
    /C.

    SvaraRadera
  4. :-) Hade tänkt övertala dig till rosa - blir inte alls för ungt tycker jag - men då har du redan kommit dit själv :-)

    Kram!

    SvaraRadera