måndag 18 april 2011

Shopping söndag var det va....?

Ja solen måtte gett mig solsting?

För plötsligt kändes behovet av lite somrigare plagg akut och bråttom...Surfa runt, surfa runt (man är väl inte en nätshoppare  för intet!). Hittade lite smått och gott:

Blev den rosa klänningen i förra inlägget. Plus en ärmlös i cremevitt från Lise sandahl också:

Bild från Missgreta.se
Sedan inhandlade jag en kedja och några berlocker (valde det stora hjärtat och några pärl/keramikberlocker) från VÅGA.  De hoppas jag ska bli bra. Får se när de kommer. Tänkte jag kunde presentera dem för maken: gillar han dem kan han få ge dem i födelsedagspresent: Hähähä. Om han vill.... :-)

Smyckebilderna från Nordljus Home.
Ville uppdatera mina vardagssmycken och så hade man ju rabatt via Oddmollyholic på Nordljus t.o.m. igår...därför kändes de köpen helt okej!
Sedan fick jag en liten 200kr´s rabatt från Nelly också...och det blev ett köp jag funderat på ett tag, varit sugen. Särskilt när deras ursprungspris var en 100-lapp billigare än alla andras pris...D.v.s. ca 300kr billigare då....Ni får se vad det blev när den kommer... :-)

Sedan blev det mamelucker...har inte haft det tidigare och det återstår att se om de ens passar mig eller om jag ser ut som en förvuxen bebis i dem eller dylikt. Ska bli spännande att se och om det funkar känns det som ett kul alternativ till kortare leggings....som jag alltid har på sommaren annars!

Jag beställde mina från By Faith, bilderna ser inte så roliga ut tycker jag ,men jag lägger in en så ni kan se:

Bild från By Faith. Tror att de är de beige eller möjligen vita på bilden...
Jag valde beige, ljus vintage pink och svarta. (Varför så många, när jag ej provat? Tja, är de bra så slipper jag beställa igen, är de inte bra så är det väl bara att skicka allt tillbaka, eller hur?) Vi får se helt enkelt.... Sedan ska provrummet.se få in några, de har dock inga spetsar vid volangerna på benen, men ser enkla och fina ut så jag väntar på att få se dem, då kanske det kan bli ett par vita också, beror lite på priset. By Faith har ett par enklare också, som har enkel volangkant nedtill, om man gillar det bättre än dubbla volanger nedtill.  Priset blir lägre då också... Har för mig att de med dubbla heter Angelica och de med enkel Annica....By Faith har i alla fall i en massa färger! Skrynkliga är de, men gillar man inte det kan man väl helt enkelt stryka dem?
Från Exlusivvardag.se
Ja, och så har exklusivvardag.se påskrabatt: 25% på ett helt köp med koden: Påsk2011. Ja, då blev det den vita scarfen från Ester Elenora....Ingrid. In där om ni söker Cream, Ester Elenora plagg, oxxo smycken osv osv....!

Nå, så då vet ni vad jag gjorde, förutom att rensa i garderober, baka chokladmuffins, konstatera att barnen behöver nya skor...., hitta kul mönster på solhatt -här ska sys!-och sitta i solen och bara NJUTA! Ja, vi grillade på kvällen också- mums!

Idag vill jag sy lite, ska posta lite saker också och så ska jag fota och lägga ut till salu bilderna här. Och så ska det njutas i solen! Det ska bli varmt igen....


En liten undran om det är någon som vet: Söker desperat efter en textilpenna (penna till textilier att skriva rita med osv)i marinblått. Hittade på nätet men den kostar inte mucho och man måste beställa för 200 kr på det stället, vilket jag INTE vill. (behöver inget annat). Därför undrar jag om det är någon som vet VAR man kan köpa sådant irl? I Stockholm...Eller om ni känner till bra ställe som man kan köpa av utan att ha minimigräns? (Vad ska jag med pennan till? Jo jag ska dressa nakna damer....)

Kram, och vi syns senare! (och gudars vad skönt att vara ledig!)

5 kommentarer:

  1. Panduro har ju allt sådant, det måste ju finnas i city?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fröken Abbe: ja, jag har letat på deras hemsida för att veta INNAN att de verkligen har mörkmarinblå med fin spets men deras sida är ju så USEL.

    Får väl ringa dit..

    Hm, har de inte ett ställe i Solna också? Ska kika närmare på det!

    Helst ska det dock vara en penna som blir permanent utan att man måste stryka på baksidan....Tror inte det fungerar med tjockare denim....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoj! Jo jag ser nu att du har shoppat.....Shit vad mycket fint du har hittat!
    Ang penna kan jag inte hjälpa dig med men om du googlar marinblå textilpenna då? *försöker*
    Solna har en panduroaffär - DET vet jag iaf!

    kramis!

    SvaraRadera
  4. Kreatima har massor av sånt. Där borde du kunna hitta en penna tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Det brukar finnas på vanliga välsorterade bokhandlar. Ser du ingen själv så fråga efter den i kassan...
    Glad jakt o påsk!/Tina

    SvaraRadera