fredag 1 april 2011

Väskan igen...

Jag börjar känna mig som värsta förhandlaren numera, efter lyckat byte med jeansjackan och efter dagens dealande i väskaffären....

Ni minns väl att jag velade mellan en ovanstående i svart eller brunt? Nu blir det en i brunt, mest för att jag har en annan i svart. Jag har ju sett den svarta live- mjukt fint skinn, detaljerna göra att den blir lite tuffare. Längden på remmen är riktigt ordenligt reglerbar och den är för mig, lagom stor.

Men åter till förhandlandet! I måndags bad jag dem ta hem en i brunt. Jo, det gick bra, den skulle komma på måndag. Igår sprang jag förbi affären och ser i skyltfönstret: 20% på alla skinnväskor! Till och med söndag.....! Vad farao!? Idag tog jag mig tid och gick in och pratade med expediten, och jag måtte se väldigt desperat  eller väldigt snäll ut, eftersom det gick ju jovisst att ordna. Klart jag skulle få 20% på väskan fastän den kom på måndag. Eftersom väskan är rätt dyr så är 20% verkligen inget man vill missa! Känns riktigt bra att få tag i en superväska till sommaren/våren och från årets kollektion till 20 % rabatt!


Jo, Mia, jag har faktiskt gett upp cypressen! Trodde jag då aldrig att det skulle hända, men jag lyckades prova en i stl 2 i fel färg, och den satt inte bra i bysten ändå. Lite, lite liten där, men trean var för stor. Så då kändes det inte lika kul längre. För övrigt hade den superb passform- det står jag för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar