måndag 11 april 2011

Grandma problem- hjälp mig här!

Ja, jag har helt enkelt för många grandmas! Inte klokt, för möjligen kan man ha två...möjligen! Egentligen ska jag skylla på min mamma, som när jag inte kunde bestämma mig för färg, tyckte att jag skulle köpa bägge! Helt otippat från henne, hon skulle aldrig lägga ned så mycket pengar på ett plagg själv...

Nåja, två kom hit: en i färgen rose med röda odd molly broderiet bak. Och en i marinblått med mörkrosa odd molly broderie bak. Den senare bytte jag till en stl. 2 då just den ettan jag hade var väldigt liten...

Förra sommaren köpte jag en röd. Den har jag sålt nu. Har för mycket rött i garderoben har jag sett!

Men, i år kom det en i powder. Sooooom jag längtat efter den färgen! Nå, en sådan bor numera här...vilket också har lett till att mina utrensningar fortsätter....bara så att ni är beredda på att det kommer fler godingar till salu här snart!....

Men, åter till Grandmas...Man KAN inte ha tre. Men, stort MEN, vilken färg ska bort? Rosa eller marinblå??
Marinblå = mer praktiskt, tål att hämta barn i på dagis, rosa = så himla läcker. Äääälskar den färgen, men den är ju onekligen känsligare...  Jag gillar både rosa och blått som färger så det går inte att välja där.... Och så har jag ju den i powder.....Jag velar som en åsna mellan två hötappar...Vilken borde flytta?? Hjälp!!!

Hur kan man tänka? Hjälp mig här! Powdern ska alltså stanna- men ska den rosa bo kvar eller den blå?

(Har annars en röd Lotta Lotta och en blå Twill love tha back-coat, som fungerar på våren/sommaren. Bara så ni får en känsla för de andra ytterplaggsfärgerna som finns här.)


Och vad nyttigt det är att gå igenom sin garderob. Jag har hittat massor som är jättefint- men som jag inte har använt tillräckligt- och som därmed hamnar i flytt-högen. Bra för er, förmodligen, och faktiskt jätteskönt för mig! Igår blev jag så glad i att rensa att jag som sagt har tagit i ordentligt nu. Men först ska det fotas innan den nya omgången hamnar här!

7 kommentarer:

  1. Väck med en rosa. Rosa och powder påminner ju lite om varandra. Vill du ha två snarlika eller två olika? Kram!

    SvaraRadera
  2. Sälj BÅDE den blå & rosa & sen kan du ju se OM du saknar någon av dom, då är det ju bara att köpa en begagnad ;-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  3. Säger som Linda, behåll den blåa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Linda här ovan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du ska låta den rosa flytta..du har ju powder:)
    kram kram:)

    SvaraRadera
  6. Lad den rosa flytte og behold den i powder :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Behåll den blå!!!!


    Kram

    SvaraRadera