söndag 24 april 2011

Påsk och nästan sommar

Jo, ni märkte nog att jag tagit lite påskledigt. Sköööönt!

Har njutit i solen, påtat i trädgården (läs: tagit fram storsläggan- här behöver det röjas), solat i rena sommarstassen (min väldigt speciella strandklänning i knallorange- störtskön men kanske inte så vacker...men who cares?), grillat, ätit ute.....

Och när solen står högt och strålar, ja då märker man direkt vad man vill hoppa i när man är ledig. Inte fina klänningarna, inte tjocka koftan...utan det enkla, praktiska. Kan avslöja att jag äger TRE Hunkydory ess. 3 tier dresses. Vit, ljusgråblå och en mjölkchokladbrun. Har använt dem alla tre under påskhelgen. Älskar dem alla tre och skulle kunna ha fler. De är helt perfekta överallt. Mjuka, snygga, och går att dressa upp och ned. Igår invigdes den vita för året med full bloomers (japp, ett par har hittat hit)...och jag säger EN sak: om Odd Molly tillverkar ett par pointelle leggings i den lilaglittriga färgen - japp-- come to mama- säger jag bara då! Wow! Den färgen slår alla andra! Så får jag se hur kvallan är på mina bloomers. Växer gör de ju. Funderar på att förstärka dem på insidan av låren. Sy fast något. Den delen syns ju aldrig? Hmmm...

Inte ett endast kort har jag tagit...så tråkigt, jag vet. Men det har varit så skönt att bara vara.
Dock har jag två några dagar gamla, kort på vackra ting:
 Ja, nu blommar ju allt ännu mera än så här...men vackert är de likväl!

Det här sista är rabarber- som nu har kommit betydligt längre. Nästa helg kan jag göra rabarberpaj om jag vill....


Enda  bittra i påskbägaren är väl att mellansonen svullnade upp i ansiktet, och blev alldeles prickig. Nässelutslag- av vad? Han är testad för nästintill allt vid tidigare tillfällen...Efter två dygn med mer och mer och svullet och kliande ögon...så ringde jag sjukvårdsupplysning som tyckte att ett besök på jourmottagning nog var en bra idé...Ringde dit. Fick tid...och naturligtvis, stackaren är numera pollenallergiker....Jaha, så var det TVÅ av tre barn som numera måste ges allergimedicin varje vår.....Tydligen är det ganska vanligt att pollenallergi debuterar i ca 6-års åldern...hade jag ingen aning om. Hoppas nu tabletterna hjälper snabbt för han har rena allergichocken tydligen, så de kommer inte att ta direkt...utan ta lite tid- frågan är ju hur lång tid? Maken glömde fråga......

Ha det fortsatt skönt! Kram!

1 kommentar:

  1. Älskar också den Hunkyn! Jobbigt med allergiska barn, mest jobbigt för dom förstås.....
    Tack för gardinen förresten, den sitter på plats nu:) Kram

    SvaraRadera