måndag 25 april 2011

Usel kvalla på Lise Sandahl

Usch och fy! Hämtade ut mina klänningar/tunikor från Lise Sandahl idag. Jättefina förutom själv kvaliteten! Resår som inte var helt fastsydd. Sneda sömmar. Trasig under ärmar. Fastsytt med veck som inte ska vara veck....tunn kvalitet på tyget som man ser kommer att gå sönder i tyget redan innan plagget är använt...Nej, fy och blä! RETUR! Kanske har jag haft otur-. vad vet jag- men det känns som om Lise Sandahl behöver förbättra sina kvalitet både i tyg och i själv sömnaden. Slarvigt! Alltså kan jag inte rekommendera dessa klänningar, hur fina de än ser ut på bild. :-(


Annars har vi njutit av ännu en dag i solen. Jag har i och för sig sytt en solhatt till lilla tjejen och en klänning. Plus att ett ufo (unfinished object) blev klart: ett par capribyxor. Imorgon ska det visst också vara fint: vad 17 ska man ta på alla barn? Jag har i alla fall inte tillbringat min ledighet med att rota i undanställda kartonger för att hitta sommarkläderna...suck, måste kanske göras ikväll?

Men själv inser jag att jag behöver hitta några andra sommarplagg istället för besvikelsen från Sandahl...ut och leta basicplagg alltså. Några tips? Behöver INTE vara märke eller Mollysar...bara det är snyggt, praktiskt och har en viss kvalitet....

Kram och ha en bra annandag påsk-kväll!

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om den usla kvaliten - kommer aldrig mer köpa det märket. Både knästrumpor och linnen som saknar strech o spricker i sömmar, är trasigt när paketet kommer osv.
    Provrummet.se har en del bra basplagg till humana priser
    kram

    SvaraRadera
  2. Skrutt vad trist! Bra att jag läste - var på G att beställa men lägger mina slantar på glass i stället ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt! Då vet jag att jag inte ska köpa nåt av det märket då! Kram

    SvaraRadera