torsdag 14 april 2011

Såååå trööööött! Men också så stolt!

Är så himla trött. Trött så det värker i kroppen. Trött mentalt. Trött fysiskt. TRÖTT!

Räknar ned: Bara en dag kvar- bara en dag -kvar- bara en dag kvar-sedan lite ledighet- ledighet utan rättning, sena arbetsnätter, evk:n, åtgärdsprogram som ska skrivas, utvärderas, skrivas nya....Suck.

Idag klev jag innanför dörrarna till jobbet kl. 7.55. Jag klev ut 18.30. Under dagen hade jag inte EN minuts paus. Inte ens min vanliga rast på 30 minuter kunde jag ta....var tvungen att förbereda en massa. Dagen har gått i ett!

Tack och lov då för mina elever.Vi är med i en tävling som kallas Kängurutävlingen (matematik). Många, många är med, både i Sverige och i övriga världen.  På vår skola har vi en egen prisutdelning, (som säkert många andra skolor också har) bästa kille och tjej i varje årskurs. I år vann MINA elever båda kategorierna: dvs både tjejen och killen går i min klass!! Dessutom var tjejen i min klass BÄST av alla treor OCH fyror (man tävlar i olika "klasser" : treor och fyror gör samma prov) Hurra för dem! Som om inte det gjorde min dag, så när vi hurrat i klassrummet för våra vinnare så ställer sig alla eleverna och hurrar för MIG:  och säger: De hade inte kunnat vinna om du inte varit så bra på att lära oss matte....Gulleungar! Det är sådana tillfällen som gör att man orkar med allt annat.... :-)



Nu undrar jag en annan sak: om man har stl. 1 i Begonia cardigan, kan man då har stl. 1 i canna cardigan?

Eftersom jag känner att jag är ungefär lika kul som en alvedon i förpackning just nu så lämnar jag er för kvällen och återkommer imorgon!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska elever du har och det säger en hel del om deras lärare också ;-)
    Som förälder blir man glad av att läsa om ditt engagemang!
    Kram

    SvaraRadera