måndag 2 maj 2011

Är Rock by Swedens smycken nickelfria?

Jag har sett ett lite mindre vågat halsband som är från Åsitas, verkar vara samma som gör Rock by Sweden??! men det står inte om det är nickelfritt? Tillhör naturligtvis de som inte tål nickel så jag har lite svårt för icke-äkta halsband och dylikt.... Så vet någon?


Spanar på armband och dylikt för jag fick välja själv i present. Men, vad mycket svårare det är att välja själv- om någon valt åt en av det man kikat på är det ju så mycket enklare...m y c k e t svårare att välja själv av en egna utvalda...och så hittar man naturligtvis annat man inte tänkt på....så typiskt.

Och hur är de här tycker ni? Coola eller gör de mig till patetisk tant som tror hon är 20? De är ca 5 cm långa....


Jag kikar vidare och inväntar om någon vet nickelstatus...

Kram!

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är de inte nickelfria! :o( Jag har aldrig haft problem med nickelallergi tidigare men jag har fått det just efter att ha haft ett Rock by Sweden halsband på mig. Visserligen överdrivet mycket = en längre tid där jag även sov med det men i alla fall... Så har du redan problem så leta annat... kommer inte på något liknande märke på rak arm men hojtar om jag ser något. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vara nickel-känslig men reagerar inte på Rock By Sweden. Använder det halsbandet dagligen men jag sover inte med det som Josanne gjorde......Kram!

    SvaraRadera