tisdag 3 maj 2011

Snöelände, ullkoftan framme igen, rättning och örhängefråga.

Dagen började med värsta snöovädret. Snöflingor stora som chocolate chip cookies ramlade ned i rask takt. Kul att ta en promenad i vid halvåtta- snåret på morgonen?- Nix! Dessutom visade termometern på +1grad så jag var tvungen att ta fram en wool long cardigan...Tog min lite otippade favorit: den i military. Innerligt skönt var det att ha den på sig kan jag lova! Sedan vidtog rättning och bedömning av nationella prov. Vi var supereffektiva och har bedömt, sorterat, fyllt i, och ÄNDÅ återstår en hel del till imorgon, för nu orkar jag inte mer idag. Är helt slut i huvudet och känner att jag skulle kunna skicka en brevbomb till skolverket med meddelandet: Rätta era j-a prov själva och fyll i era nedrans sammanställningar och kunskapsprofiler själva!! BLÄÄÄ! Det är så sjukt mycket papper så ni anar inte och det ska rapporteras hit och dit....Är nöjd om jag fixar hälften. Och en massa ställningstagande ska tas. T.ex. elev som precis på nöd och näppe klarar de olika delproven MEN som om jag ska göra en total bedömning INTE klarar måluppfyllelse för år 3. Om jag lägger till det jag sett under tre år. Suck... Får man säga att man avskyr detta?

Imorgon blir det fortsättning hemifrån. Inrapportering till skolwebb, klassammanställning och kommentarer ska skrivas. Sedan ska eländet lämnas in, sorteras in i mappar  osv osv....Skulle behöva en veckas semester efter allt detta.

Nu ska jag beställa min fina present i smyckesväg. Men vad tror ni om Rock By Sweden- örhängena i förra inlägget? Är det okej för en tant, snart 40, att ha dessa? Jag tycker att de kan tona ned det söta/spetsiga i en del man har...Vad tror ni?

Nu ska jag packa paket, klistra adresser och röja lite härhemma...ser ut som om en bomb briserat. Det blir så när barnfamilj inte är hemma på helgen. För inte hinner man röja i veckorna...inte jag i alla fall!

Kram!

Karma is only a bitch if you are

3 kommentarer:

  1. Jag håller med! Jag har inte så många, men det är också svårt, för då får man inte riktigt "rutin" på hur en G-text bör vara. Och ingen tid avsätts till just rättning+analys.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart det är ok med de örhängena! Sätt inga sådana gränser utan var din egen unika person så kommer resultatet bli bäst! Kramis!

    ps älskar den lilla ordsägnen under ditt inlägg!
    ds

    SvaraRadera
  3. Klart du kan ha dom örhängena! Passar alldeles yppeligt på en tant på närmare 40;)
    Pappers-excersisen i ditt jobb låter inte roligt:(
    Kram från en till tant som gillar dö-skallar:)

    SvaraRadera