tisdag 31 maj 2011

Dagen i ord, plus skor

Och kanske i bilder om älsklingen vill hjälpa i eftermiddag! :-)

I ord är den följande: Cremefärgad klänning från Cream (hahaha), lila bloomers från Odd Molly (bestämde mig äntligen för att våga ta på mig kasslertightsen....man lever bara en gång!), blommig scarf i olika lila nyanser och lite grönt också, dim lilac armband från VÅGA och så klurar jag på skor....

Bild från Nordljus.net Armband shiny ball från VÅGA.

Igår var jag nämligen och provade skor. Mina kinkiga, sura fötter kräver en uppsjö av skor, så att jag har något att byta med när skavsåren står som spön i backen, på alla möjliga och omöjliga ställen... Att hitta de skor som inte ger skavsår- ja då är det bara flipflop som gäller- och det är inte alltid vad man vill ha! Dagen började med sol och blå himmel, och enligt vädergurusarna så ska det vara så, men nu är det mulet? Grrr. Jag som tänkt skippa jacka idag....Har ju en uppsjö av koftor iof sig men tycker det är så jobbigt att släpa på massa saker sedan när det blir varmare (jo, hoppet är det sista som dör!). Eftersom jag är så lila/vit idag är det dessutom nog LK eller tenfold som gäller i så fall och jag vet inte om jag känner för det...Ha!


Någon som har orkat läsa hit utan många bilder som underhållning? Ta en kopp kaffe- slappna av- ! Härligt! För jag inte bara provade skor igår, jag shoppade ett par skor också. Spanade på Rieker eftersom jag vet att de är outstanding när det gäller sköna skor! Provade mest på chansning ett par som jag sedan inte kunde ta av- för de satt så himla skönt! Det vara bara att bestämma om det skulle vara brun-beige eller svarta....Nu undrar jag bara vad man har till....eller om jag ser ut som en åldersnojig tant i dem....
Bild från Nilson shoes. Har webshop!
Bild från Nilsonshoes.se
Nå- hur har man dem? Kan man ha dem som de är- utan strumpor- och är det ok med strumpor också? Är sugen på att inviga dem idag- just för att de var så rackarnas sköna!

Sedan har jag gjort något. Klickat. Men vad tänker jag inte avslöja nu- jag hoppas på raketleverans så då kan jag ta mig i kragen och fota! Men klickningen innebär att det är stopp nu på allt som jag inte behöver (typ strumpor, trosor och sådant där nödvändigt i livet)

De här provade jag också: Men vad tror ni - blir det tantvarning? (hm-har jag åldersnoja eller är jag bara sunt orolig för att se ut som om jag försöker se ut som om jag är yngre?Om ni hänger med...Nu anser jag att jag har de skor jag gillar- basta- man ska ju vara sig själv, eller hur! Men tankarna går ibland!) Lite lite klämde de över mina breda fötter fram, så de fick stanna i butiken. Men ibland saknar jag ett par riktiga snyggskor...men jag måste inventera i skogarderoben innan något mer flyttar hit. Om jag bara kunde hitta sommarskorna.....
Nilsonshoes.se
Ha en bra dag- måste snart rusa till jobb och idag en annorlunda dag med en del ovanliga möten. Har laddat upp. Sedan blir det planering inför nästa år på em med "ny" kollega. Kul! Samtidigt så känns det som om jag håller uppe många "spår" just nu: nuvarande klass, nästa klass/år, egna barnens aktiviteter, mina och makens aktiviteter....Tror skallen ska sprängas snart, är livrädd för att glömma något viktigt!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar