måndag 23 maj 2011

Fullt ös i går...fortsatt högt tempo idag!

Pust. Är helt slut idag. Vet inte riktigt varför...eller...jo, kanske. Vi var på Skansen igår. Jättekul hade vi med picknick och allt. Middag på McDonalds efteråt, populärt bland barnen...! Men sedan var klockan rätt mycket och om vi gör en lång historia kort så funkade inte hemresan så bra, så vi kom hem halv nio drygt.....Mycket trötta barn...trötta vuxna och en massa strul nu på morgonen för att få allt att funka inför veckan...

Under dagen har jag också stressat runt på jobbet och försökt fixa en massa. Kanske är det stress som gör att jag tappar så mycket hår ändå...

Invigde (japp, sent omsider...) min silksleeveless i lite apricot (puder alltså..) idag. Dödsskön! Tyvärr inte förevigad eftersom jag lyckades spilla vatten på mig när jag kom hem...den hänger alltså och torkar nu... Till den hade jag Begonia i gammelrosa och svarta tights. Det matchar perfekt kan jag säga, även om bilderna här nedanför inte riktigt visar det...
Bild från Minzo.se
Bild från missgreta.se

När man har mycket att göra har jag upptäckt att man också gärna vill "belöna" sig själv...jamen, visst är jag värd att köpa den där klänningen...." . Oerhört dumt. Snacka om "tröstshopping" i så fall.  :-) Jag har dock varit riktigt duktig och inte klickat några saker eller kläder. Det enda som kommit innanför dörrarna är till barnen, inhandlat irl, och en massa trådrullar (behövde fylla på med färger- ser så härligt ut med alla rullar tillsammans- som en efterrätt!)...och ja, jo, hmf, när jag tänker efter....några tyger också....men det ska bli byxor till barnen så det är ju inte till mig :-)


Nu ska det bli sen middag och helst av allt skulle jag sedan vilja slänga fötterna på soffan och dega där resten av kvällen. M e n har en del jag måste fixa först....(som ett tvättberg att vika....)

Kram!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får vila dig lite ikväll!
    För håret kan jag varmt rekommendera Mivitotal - ett flytande multivitamin som många elitidrottare använder. Finns på hälsokosten och det gör underverk för håret! Smakar inte så gott men om man blandar det m juice tex går det an
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Yes, even after an exhausting day....there is always more laundry to fold!!!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  3. Stress är rena döden för hår-kvalitèn. Lättare sagt än gjort att stressa av kanske men annars är Silica bra......
    Silk sleeveless är ett av favvo-köpen i år:) Kram!

    SvaraRadera