lördag 7 maj 2011

Vad ska man ha på sig?? Förslag emottages tacksamt!

Svårt att sätta sig in i alla tankar i förra inlägget kan jag förstå. Vill också bara klargöra att det naturligtvis ska vara så att några som inte har lärarutbildning ska inte undervisa. Men jag HAR lärarutbildning. En HEL och färdig och uttaget examensbevis. Det är DET som känns som det sura.  Samtidigt som jag känner att hur i helsefyr ska alla skolor, rektorer etc klara av detta? Om jag säger: nu vill jag läsa in min NO som jag inte har. Fixa min tjänst, tack!  Jag måste vara borta 50% av tiden. Jomenseru att det gör nog min chef gladeligen....hahaha.

Lämnar denna fråga för en stund.


Sitter nu och funderar på vad jag ska ha på min pappas jämna-födelsedagsfirande. På landet dock. Med katter som bor där. Vilket gör att jag är lite förbehållsam med VAD jag vill ha på mig. Siden- nix- inte på landet kan jag säga- tyvärr för det hade känts bra (rädd att jag ska fastna i något "ruffigt" och så ha sönder sidenet...löjligt jag vet, men sådan är jag...). Sedan kan det alltid komma någon "besserwisser" som ska ha åsikter om Odd Molly, och det har jag då ingen lust att bråka om i dag. Orkar inte prestera någon "bra" kommentar just idag. Så vad ända in ?? ska jag ha på mig? Klart det kan vara någon molly, men kanske inte så det skriker om det. (dessa nedrans vita lappar på allt). Har ni några förslag så ro hit dem snarast! Ni vet ju inte vad jag har i garderoben men ge ändå förslag. Jag kan ju ha det.... :-) (Jag har ju insett att jag har en del mollysar...hm....). Jag har ingen aning om vi kommer att kunna sitta ute eller om vi ska trängas inne. Det gör ju outfiten lite annorlunda eller hur? Så -HJÄLP, några förslag!!

Bilden får symbolisera mitt velande i klädvalet för idag...
Dottern min (4 år)  sitter bredvid och förgyller morgonen. Hon "skriver" (ni vet sådan där låtsasskrift som nästan ser  ut som bokstäver men ändå inte är det...), jag älskar det, ja, jag är nog miljöskadad av mitt yrke, men det är så härligt att se....Hon "skriver" till födelsedagsbarnet..... :-)


Kram på er!

Och vet ni vad, solen skiner!!

”We are all angels with only one wing and can fly by embracing each other”

1 kommentar:

  1. Din toka! Ge förslag på nåt du kan ha i din garderob;) Ta på dig nåt du känner dig fin i!! Kram

    SvaraRadera