måndag 6 juni 2011

Åter i stan

Japp då är man åter hemma då. (och ja, jag har med flit inte talat om var vi åkte, men det var i östra europa..fast ändå centraleuropa...)

Jag har inga fina bilder att visa, möjligen kan jag visa en outfit om jag snyltar på makens kamera, men så rolig är inte bilden så jag tror jag skippar det.

Vi kom ned seeeent torsdag natt: då duggade det lite och blixtrade.. Vi fick inte det utlovade rummet med utsikt men vi kompenserades med att få ett rum lika stort som en lägenhet...en svit kan man väl säga...!Kändes som en halv kilometer till badrummet som var lika stort som ungarnas rum hemma (och de har inget litet rum). Nice!

Väderleksrapporterna var något missvisande. På fredagsmorgonen var det 24 grader, solen sken och temperaturen steg till ca28 grader under dagen....tack och lov var det njutbart då det blåste en lagom bris hela tiden.Vi vandrade runt (tack och lov för Odd Mollys dream date dress i blått!) tog cafepauser och bara njööööt! Åt gott på kvällen och vilade trötta fötter...

På lördagen var det ännu varmare, vi landade någonstans kring + 34grader och det blåste väldigt lite.. Pust! Men skönt ändå.


Äventyret slutade inte som man trodde, med enbart den planerade natten  på flygplatshotellet. Vi sov på ett flygplatshotell sista natten för att slippa gå upp jättejättetidigt för att hinna med flyget hem på söndag morgon. Men precis när vi somnat så....går brandlarmet!!! Aaaa! Vi bodde högst upp (men bara fyra våningar högt hotell) så gissa om man blev lite skärrad...Maken kastar sig ut i korridoren/atriumet utanför och kolla, ingen eld, vi klär snabbt på oss och rycker väskan med pass...(så mycket enklare om resten skulle gå upp rök...). Jag tycker att det luktar bränt rostbröd.... När vi kommer ned så är det ingen fara, ingen eld....Vi knallar upp igen...men sedan var det svårt att sova. Tror jag sov högst en timme, så igår när vi kom hem höll jag mig vaken enbart av ren vilja.....till kl. 20 ca, sedan tvärsomnade jag med dottern....


Idag har vi "bara" njutit av härligt varmt väder härhemma också...! Ätit kladdkaka med jordgubbar och grädde för att fira nationaldagen. Jag har tillbringat tid i rabatterna..inte roligt..men ytterst nödvändigt. Vi har plockat fram "poolen"  till ungarna som badat i tre omgångar under dagen. Packat upp väskor, så det ser lite mindre kaosartat ut här nu...

Såg att det var rea hos Countrydreams. Men inte så mycket som jag vill ha...Väntar på min Begonia i dk magnolia. Det får räcka.... Vissa saker är intressanta, men då ska det vara ännu mera rea...

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar