onsdag 8 juni 2011

Duk?

Eftersom jag egentligen borde baka (igen.....suck) till nästa event men tyckert att det känns urtrist så har jag surfat runt i en timme...Innan jag nu måste ta mig i kragen och baka en rulltårta...så kastar jag in ett inlägg.

Har helt och avsiktligt undvikit pre-fall: vad farao- det är juni för hundra gubbar! Dock har jag ändå sett en del via bloggar.

Men hörni- vad tänker ni på när ni ser den här?

Jag får dukvibbar à la mormor eller ungerska folk-tradition dukar.... Sedan spelar det ingen roll att det ser hyfsat ok ut för övrigt men just den här detaljbilden!!

Angående t.ex. Sigh skirt så ja- just det- suck... Frågan är hur bohemiskt folklore-igt jag vill ha det? Det är fint- men inte så klassiskt kanske? Tycker överlag  att av det jag sett är det lite udda modeller (hahaha- då måtte de ju lyckats- udda!) eller bara småvarianter på sådant som de gjort förr?

Kram på er - nu ska jag steka mig framför het ugn- och flyta bort på altanen i hettan...!

2 kommentarer:

  1. TAck för att du svara på min fråga! Jag valde nr 2 och den blev väl mottaget, hon hade ett silvrigt armband på sig så stilen funkar nog :-)
    Ibland är det svårt att välja, jag gillade bägge stilarna men till olika tillfällen.
    Hoppas att rulltårtan blev bra ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. HIHI! Jeg tænke lige netop på min farmors fineste dug da jeg så den kjole. Jeg synes egentlig det er meget pænt - men på en kjole... næh ;)

    Kram

    SvaraRadera