fredag 10 juni 2011

Hur vet man om någon är den man söker?

 Jobbet annonserar efter en kollega till mig :-). Jag måste erkänna att det känns jättejobbigt med en ny- att jag inte vet vem det är som jag ska jobba med allra närmast! Även om jag är med i anställningsprocessen och det väger tungt vad jag anser om personen, så hur svårt är det inte att bilda en uppfattning av någon på kort tid och när någon anstränger sig för att visa sina bästa sidor...? Om det finns någon som har personalansvar som läser här och kan tipsa lite om vad man kan fråga och titta efter så skriv hemskt gärna en kommentar!!




Så var det över. Så var det slut. En period. I höst börjar en ny. Och vet ni, man är inte mer än fundersam varje gång:  Hur är barnen? Hur är föräldrarna? Hur blir klassen? Någonstans i november brukar man undra vad i herrans namn man håller på med och om man orkar mera. Sedan någon gång kring sportlovet så brukar det oftast lätta...men inte alltid. Nåja, det är semester först!

Annars är jag grymt sugen på ett par jeansleggings jag hittat och en massa annat...fast jag inser också att jag vill 17 inte ha fler kläder förmodligen för det är så lätt att bara strunta i att klicka hem det. Kanske hamnar jeansleggingsen här ändå, jag behöver ett par. Men det är inte roligt att köpa kläder när man vill bli m i n d r e. Nu är det snart semester och då ska jag verkligen ta tag i det här! Just nu peppar jag upp mig med att läsa hos er andra.


Avslutningen var fantastisk. Barnen var så goa, en del föräldrar grät till och med och jag gjorde mitt allra bästa för att inte göra likadant, hade jag börjat gråta hade vi aldrig kommit ut på gården! Vädret var underbart- sol från knallblå himmel, lite vind tack o lov. En massa fina presenter och framförallt många fina ord från barn och föräldrar som verkligen värmde! Min outfit var Hunkydorys fina Miami strut i vitt och med multi leggingsen från Odd Molly och vita calou clogs. Det togs en massa bilder på mig men jag har ju inte en enda såklart...och nu har jag faktiskt redan svidat om till mindre smickrande trasa...att svettas i..

Kram - nu ska jag njuta av resten av dagen-kvällen. Kanske med lite vin...

Pssst! Ser att besöksräknaren har kommit över 15 000! Jag funderar på att ha en liten utlottning. Missade ju 10 000... Ska klura och se om jag kommer på något bra...

2 kommentarer:

  1. Jag har jobbat en hel del med rekrytering och det jag lärt mig är att lita på min magkänsla - omdelbar sympati brukar leda till bra rekryteringar och tveksamhet brukar vara tecken på att det inte är rätt. Har lärt mig att inte bry mig så mycket om formella meriter utan gå på vad jag känner. Och som komplement ge situationsfrågor - " X händer -vad gör du då?" Det brukar säga ganska mycket om hur personen resonerar, mognad och initiativförmåga.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där med nya kollegor är svårt. Jag har aldrig fått vara med i någon anställningsprocess (tyvärr...) men mitt tips är att gå på magkänsla, för min erfarenhet säger att den oftast stämmer.
    När det gäller jeansleggings så är mitt tips att kolla på Tradera. Jag har köpt fler par där, hur billigt som helst. Mindre än en hundralapp, ibland mindre än en femtiolapp till och med. Och det inklusive porto. Och för de pengarna så gör det inte så mycket om de, förhoppningsvis, blir för stora sedan. :o) Så tänker i alla fall jag som också vill bli mindre.
    Kramar!

    SvaraRadera