måndag 20 juni 2011

Jag är dum... (och ett reatips om man bor i Stockholm)

...eller så är jag bara helt galen. Förmodligen det senare. Jag har klickat hem något jag inte tänkt (tänker inte avslöja ännu- nix). Alls. (jag har ju namnsdag snart- om en månad eller så...var det Carina eller LindaG som man skulle skylla på där? :-)  )Men när jag nu gör det, så måste jag rensa ut några saker som kan täcka detta. Förmodligen någon riktig goding....Fast jag väntar nog tills jag fått plaggen. För om de inte är som jag hoppas så åker de tillbaka och då vore en försäljning av något annat älskat lite trist liksom....(eller bara bevis på att de inte är så älskade som de borde vara och därmed är försäljning inte fel...)

Lite försäljningsmöjligheter som snurrar i mitt huvud är: Lotta Lotta jackan i rött? Veranda coat i vitt? (som NY) Kanske, kanske t.o.m. den ljusrosa Grandman? (älskar verkligen den  jag nu har i powder) T88:an i chocolate (jo, jag har inte orkat lägga den på T ännu o så är den ju så vacker!)?  Sedan borde någon 4 continent x-stitch flytta för jag har ganska många...Frågan är bara v i l k e n? Gillar ju dem allihopa! Kanske någon mer Lovely knit- håller verkligen på att rensa bland koftor! Kanske Elouisen i rött!!? Vad tror ni? Om det är någon som är lite sugen på något av det jag nämnt så lämna en kommentar med mailuppgifter (publiceras ej), jag är som sagt inte helt omöjlig! När det gäller x-stiches så har jag mååånga färger- så säg vilken ni söker så ska jag se efter....


Nu ska jag återgå till mina funderingar kring om jag är fullkomligt knäpp eller bara lite knäpp....Det är ju k l ä d e s p l a g g för hundra gubbar! Fast summan jag kom upp i hade jag nog glatt kunnat "reat" ihop eller via "småköp" som Josanne sa någon gång... kanske bättre köpa det man verkligen är sugen på än en massa "den där är ju helt ok....."??  Jag behöver också tänka mer basplagg- everydaywear- än finplagg. Finplagg har jag så det räcker... Jag vill ha plagg som är både och helst!


REA-tips: Förresten- Modedrive precis vid tunnelbaneuppgången  Upplandsgatan vid Odenplan har 30% på nästan allt (ombyggnadsrea). De har bl.a. Desigual, By Ti Mo, Culture och en massa andra märken (inga mollysar dock). Fanns en del snyggt, men det var så blandat, hängde inte alltid märkesvis, så man måste leta eller fråga!

6 kommentarer:

  1. Ha ha - vi är alla lika dumma i så fall :-) Hos mig svämmar det över av fina klänningar. Så i snitt använder jag varje klänning ca en gång per år... Men göra sig av med dem? Icke!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är svårt...och det tar emot...men något måste flytta ibland för att det ska få plats med nya saker i garderoben. Vad är det för storlek på din veranda coat? Lite nyfiken är jag allt. :-D
    kramkram!

    SvaraRadera
  3. Hi hi, ja det där känns så väl igen så du är inte ensam :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte ha dina kläder som tur är, skulle väl ha rensat hela garderoben din annars:) Kram!

    SvaraRadera
  5. Lingonberrie: Veranda coaten är i stl 1...

    Kram på er - o tur man inte är ensam i galenskapsland...

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig! Man hinner ju inte använda allt så om jag skulle sälja något så är det mesta bara provat (typ 10 gånger) sedan hänger jag in det igen och tänker att jag nog ska vara rädd om klänningen ;-) Knäpp? Ja, jag håller med...
    Kram

    SvaraRadera