torsdag 16 juni 2011

Luktsinnet är intressant en vanlig torsdagskväll (vad hände med veckans övriga dagar??)

*Viskar.*...:Jo, en liten, liten tur till jobbet blir det imorgon också....för jag måste sortera det allra allra sista och ta hem mina blommor...Men sedan är det semester ett bra tag! (nääää...jag är ingen workoholic....?!  Har bara liiiite svårt att varva ned....)


Träffade idag en person som sökt jobbet som min kollega. Nja...säger jag bara. Nja.. Hmmm...Nej! Kan inte sätta fingret på det men det kändes inte  rätt på något vis..något var underligt...?

Igår fick jag hem en parfym via make:
Bild från eleven.se
 Clean Summer Escape! Den här ska jag njuta av i sommar! Mmmm..gick runt och bara sniffade idag! Klart jag invigde den direkt. Jag har annars Clean Warm Cotton, den gillar jag skarpt eller en parfym från Cacharel: Promesse. Den sistnämnda hade jag väldigt ofta tills för ett halvår sedan ungefär när jag verkligen tvärtröttnade på den...Det är intressant med dofter: först känner du dem, sedan vänjer sig luktsinnet vid dem och så känner du dem inte längre! Man måste "vänja av " sig vid dem. Detoxa luktsinnet.... Det finns roliga experiment man kan göra: då märker man snabbt hur lätt luktsinnet vänjer sig/lär sig!

Än så länge har jag då inte klickat hem något camisole-linne....kan helt enkelt inte bestämma mig för färg..! Samtidigt som jag också tänker att det kanske är bättre att ha dem som silk sleeveless? Men då blir det trist med samma modeller liksom? Så, jag funderar vidare medan jag väntar på rean..... ;-)

Dagens outfit finns inte förevigad, som vanligt när det gäller mig, men var jeansklänningen från förra året: Blues dress med vit kortärmad topp under och vita tights. En Bellarina scarf till: vit/blåblommig/marinblå. Passar till väldigt mycket den scarfen: den var ett bra köp! Hade nästan börjat fundera på att sälja klänningen men insåg idag att jag bara varit dum som låtit den hänga- den är verkligen praktisk- tål en del- och går att ha både med och utan någon tröja under.

Nu har jag pladdrat tillräckligt utan härliga bilder- och idag har jag inte tagit några alls....var inte på humör...längtar mer efter mina pocketböcker så jag kan börja min sommarläsning!

Kram!

1 kommentar:

  1. Ahh, även jag är en stor älsare av Clean Warm Cotton, men precis som du så kände jag inte av doften.
    Nu köpte jag upp mig på Burberrys Summer, den är ljuvlig men får nog ta och sniffa lite Cleans sommarvariant, den låter intressant

    /Carina

    SvaraRadera