torsdag 16 juni 2011

Skulle du köpa den om det inte var Odd Molly?

En relevant fråga som jag hört på andra bloggar nu ett tag. 


En nästan lite lätt hypad kjol, Sigh skirt, som jag tycker är supersnygg, får mig att ställa den frågan: skulle jag köpa den för 1899kr om det INTE var Odd Molly? Nja....? Har inte köpt den ännu heller för jag tycker faktiskt att priset är svaret på frågan varför  inte så många återförsäljare tagit in den....Är inte 1900kr lite väl dyrt för en bomullskjol? Oavsett broderiet? Och jag är ledsen men jag köper inte att det är handbroderat...Ser ut som om det är broderat med broderimaskin....Kanske kan man kalla inställaren och skötaren av maskinen som den som "handbroderar".....Men: Jag menar, smockmidja, tyget ser ut som tunn bomullsvoile som i 327:orna med en insydd svart underkjol i den i almost black... Kan inte vara såååå svårt att tillverka! Jag har faktiskt svårt att acceptera detta pris och har av detta skäl inte klickat heller. Plus då känslan av höst....

Jag lär väl få äta upp min hatt sedan. Snygg är den, men vill gärna prova den först när den betingar ett sådant våldsamt pris!

Kram på er- nu ska det sovas!

6 kommentarer:

  1. Nu tror jag ju inte den där breda smockmidjan är så bra på en muffinmage som min, och längden verkar bli lite för lång, så jag har inte tittat så mycket på den. Men hade den varit från en av kedjorna så kanske...

    SvaraRadera
  2. Helt ärligt vet jag inte om jag skulle köpa några av Odd Molly plaggen till det priset de betingar om det inte var Odd Molly, för innan jag köpte Odd Molly skulle jag aldrig köpt så dyra plagg överhuvudtaget. De plagg jag ansåg var dyra då låg fortfarande en bit under ett normalt Odd Molly pris. Så man kan väl lugnt konstatera att jag trubbats av en aning. Det slog mig faktiskt när jag föll för den här kjolen att den skulle kunnat komma från ett av mina gamla favoritmärken Ventilo la colline och då skulle den varit dyr, men inte så dyr....Jag har nämligen en liknande kjol därifrån som jag köpte för några år sedan.

    varför köper jag då dessa dyra kläder, är det bara märket? Nej, att jag föll för OM för flera år sedan berodde ju helt enkelt på att jag hittat kläder som passar just mig så otroligt bra, som kag trivs i och som gör mig lycklig. därför ska även denna (dyra) kjol få flytta hem till mig, visserligen till något lägre dollarpris då...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte köpt den om det inte var för att jag fick erbjudande om att köpa denna som sample för runt 1000 lappen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha - det blir kanske hattätning på rean fram i höst :-) Men håller med om att det är dyrt. Dock är den jättefin, vad som än står på labeln. Jag gick för klänningen istället - vilket också är rena vansinnet utan att ha provat, men chansar på att den passar.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Nena: Härligt ärligt! Precis så känner jag egentligen- hittade hem lite liksom..men tycker nog att denna är på gränsen...

    Oslotigern: Ja, men på rean är det ju ett helt annat pris..! Om den nu någonsin kommer till reastängerna...Och visst ÄR den jättefin..fast frågan är ju om den är värd 1900kr...

    Hilde: Ja för 1000 kan det ju kännas mer ok...!

    Blir lite myterist också när alla ska ha...nästan så att jag skulle vilja ha den i dark pink bara för att den är mest egen...

    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  6. Jag kommer aldrig att köpa en sån kjol. Inget för mig oavsett prislapp.....Kram

    SvaraRadera