torsdag 23 juni 2011

Snabb hjälp önskas! Help!

Regnet vräker ned! I oceaner! Och jag inser att jag borde naturligtvis skaffat ett par gummistövlar!

Men- jag har superproblem med gummistövlar! Breda vader. ordentligt breda- har fått lästa ut de mellanhöga Primebootsen och de sitter ganska tight ändå... Kan INTE ha de höga primeboots. Så gummistövlar har jag liksom aldrig hittat ett par..har inte haft ett par på många många år...gissa var jag är när det regnar- inomhus...

MEN- hur är Hunter? De lägre? Ser okej ut för mig- men jag är lite osäker...med mina breda vader och höga vrister och ...hm..okvinnliga fötter?
Någon rekommenderar Ilse Jacobsen men jag är inte så förtjust i alla snören fram...Men är de bredare?
Har läst överallt och står och funderar på om jag ska beställa ett par Hunter kortare modell och se om de fungerar...men- om någon här som har bredare vader redan vet att det är kört så säg till! Eller ska jag direkt köra på det höga Hunter- med adjustable?

Färg? Svart?

Hjälp mig så jag kan beställa och de kanske kan landa nästa vecka- innan semester och ev.  MER regn....Vet inte vad jag ska ha på mig i helgen-  vandrarkängorna?

Kram!

9 kommentarer:

  1. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med gummistövlar eftersom jag inte äger några jag heller. Har dock haft förr men tyckte det var jäkligt obekvämt så därför har jag, tadam... kängor när det regnar ordentligt. Till exempel på festivaler, kängor slår gummistövlar om du frågar mig...
    Hoppas någon annan är till bättre hjälp. :o) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej där,
    har ett par underbara Ilse - kan dock inte avgöra om de är bredare i skaftet än Hunter men skulle inte tro det.

    De låga Hunter tror jag bör passa, de är ju nämligen rätt låga och når inte upp över vristerna.

    ha en bra midsommar

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem som du och kan INTE ha Hunter. Har du testat Tom Jules!! Superfina och breda över vaderna och lika snygga som Hunter. Säljs bl.a. hos Millamis...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Stövlarna jag pratade om finns på 50% rea här
    http://www.lars-johanna.se

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja, riktigt gummistövel väder nu:)
    Snabbt svar, är på väg här, älskar mina Hunter adjustabel! Jag har breda vader och brukar också behöva lästa stövlar, de fungerar bra på mig. De är verkligen ett tips!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  6. Jag har fetast vader i mellan-Sverige. Har även höga vrister och breda fötter. Slog till på ett par av dom lägre Hunter-stövlarna hos Campadre och dom är helt jäkla underbara!! Så sköna att gå i, sitter som en smäck och det finns plats för vaderna from hell. Så köp Hunter du! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag har valdigt breda vader jag med, har alltid haft (11-12 ar fick jag klippa upp ridstovlarna i skaftet for att komma ned!) Jag kopte nyligen mina forsta Hunter, dom hoga och var ocksa osaker pa storlek och hur dom skulle sitta over vaderna. Jag tog storlek 38 och dom passar jattebra i foten och jag far ner vaden MEN det kan nog bli tufft att fa ner skinny jeans tror jag. Tunna tights gar nog. Nu har jag matt runt den bredaste delen av vaden nar jag star upp och far det till ca 38 cm i omkrets. Har ingen aning om den korta varianten tyvarr. Hoppas det hjalper lite! Hur som helst tycker jag himla mycket om dom och ser fram mot regn. :) Lycka till! kram

    SvaraRadera
  8. Har ett par Hunter. Jämfört med mina gamla Tretorn är Hunter väldigt sköna på. Men var beredd på att svarta glossy blir matta och grå efter ett litet tag, trots shine (special till stövlarna). Trots det är jag nöjd med mina. Hade dom i går till tandläkaren och sköterskan talade om att hon skulle köpa ett par bruna, tummen upp alltså ;-)
    Trevlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag har också stora vader och har införskaffat ett par röda Hunter Adjustable. De sitter jättebra, har storlek 7 (40/47). Beställde mina från ett brittiskt företag som heter Countryattire (countryattire.co.uk). De har snabb service, gratis frakt och stövlarna kostar 750kr (69£). Så jag kan varmt rekomendera dem.

    SvaraRadera