torsdag 28 juli 2011

Bladder

Förlåt min tystnad men det är mycket nu. Både skön avkopplande semester men också annat som far runt i skallen!

Vi har varit en tur i skärgården men har nu landat hemma igen. Jag och maken har murat rabatt och öst en väldig massa jord, hivat massa skräp på tippen/återvinningscentral och försöker klura ut ny dörr. Byggare kommer snart och ska gräva upp halva tomten och börja med det som vi har haft behov av i minst 5 år-tillbyggnad/utbyggnad. Men det ÄR mycket att stå i ...och längst bak i mitt sinne så pockar naturligtvis en viss oro på uppmärksamhet: Hur ska det här gå i höst- med en ny etta och byggarbetsplats hemma? Delvis nytt arbetssätt och en helt ny närmaste kollega, inte anställd/hittad ännu....Hjälp!

Mollysar har på sätt och vis hamnat i bakvattnet. De ÄR underbara, men jag vet att på semester och hemmatider så tar jag inte på mig dem, jo, kanske en 327:a och frotteklänningarna. Annars är det gamla trasor som åker på. De vackra mollysarna hänger och väntar på j o b b t i d e r , för det är då jag använder dem har jag insett. Ja, velourkläderna används "hemmavid" också men det är ju trots allt liiiite varmt för dem just nu.... ;-) Någonstans gnager det också i mig att jag inte riktigt känner mig komfortabel med att slänga massa pengar på kläder när vi ska renovera och bygga...Så jag ska verkligen ta en funderare innan jag klickar hem något nu i höst. Jag har en bonus på 400kr att använda på lokala butiken så den kanske kan få delfinansiera om det blir absolut habegär på något plagg.. ;-)

Enda plagget, försöker jag intala mig, som jag vill ha är en wool mix long cardigan i winter white. Vill ha en vit kofta och just den koftan är neutral nog...Ser mig den med en chrysalis i vintage dark powder eller vad den nu hette (Raf kanske det var också...) som jag har sedan tidigare...Skulle vilja ha ett par stickade leggings i benvitt...men inte för grovmaskigt...

Dagarna avbryts också ibland av bokläsning och strandbesök. Om vädret blir dåligt har jag lovat barnen ett biobesök. Sitter också och är sugen på en riktigt retro klänning. Inte alls min vanliga stil...men den är vacker på ett lite annorlunda sätt. Och den är på alla sätt UNIK.

Jag undrar också om jag ska ta och slå till på ett par beige ullstrumpor. Har en del andra men de har liksom känts lite för mönstrade och för iögonfallande- och då är ju beige perfekt! Men...hm...måste fundera lite till!

Kram på er och ursäkta för långt och rätt pladdrigt och framförallt bildlöst inlägg!

4 kommentarer:

  1. Samma upplägg här, mollysar väntar i garderoben. Svårt att kombinera med kladdiga fingrar som vill upp hela tiden och ingen värsting till tvättmaskin. De finare plaggen har semester de med. Och jag har fnulat på samma plagg ha ha, filten och de lugnare sockorna i beige ;) kramis!

    SvaraRadera
  2. Ska du ha ett par beiga strumpor får du nog slå till, dom verkar gå åt som smör i solsken! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om att det där med dyra kläder är en prioriteringsfråga som ibland behöver bortprioriteras... Det tycker jag är sunt! Kram Linsan

    SvaraRadera
  4. Härligt att bygga ut! Lycka till med allt!

    SvaraRadera