fredag 29 juli 2011

Helt utanför Molly-delen

Jag har en liiiten undran. Eller två. Det känns som om de inte riktigt hör hemma här men å andra sidan har jag aldrig lovat att bloggen bara ska handla om kläder och Odd Molly....

Jag känner en person som söker med ljus och lykta efter en Nils Johan sockerströare! Har hittat en bild men får väl lov att länka till bloggen där den finns: sockerströare . Min helknäppa fråga är: Sitter det någon därute som har en sådan hemma och kan tänka sig att sälja den? Lämna då gärna en kommentar så vet jag att det finns en tjej som blir sååå glad. Jag vet att det också har funnits i metall. Tror att de också går bra, eventuellt.

Den andra saken är mer bloggrelaterad: någon som vet varför i herrans namn besöksräknaren fått tokspatt och inte visar mer än "null"....??? Jag har iaf inte gjort ett dyft....

Idag har jag spelat Bondespelet med barnen, ropat in Pokemonkort på Tradera (örk, men det är billigare där och barnen vill så...veckopeng ni vet...) har span på en sak till på T, inte en Molly dock. Maken har handlat mer jord och ska det inte ösregna imorgon så blir det nog lite grävande och flyttande av plantor till nya rabatten. Byggarna vill komma igång om 2 veckor- så nu måste det fixas massor! Vi ska träffa byggledaren nästa vecka och kolla av lite mera. Ringde också lokala butiken och har reserverat ett par longsocks i beige. Passar bra att handla dem där, jag har ju min bonus...Gäller bara att gå in OCH UT snabbt...

Precis nu så börjar det regna- och det behövs- det är så torrt. Och för min del får det gärna regna- på natten. Så let it rain- after rain comes the sun....har jag hört...

Har v i r k a t i dag också, tro det eller ej. Börjar misströsta ibland över mitt tilltag...det går bra, inte så, men farao...200 rutor....som sen ska sättas ihop...lär väl bli klart till jul och då passar inte färgerna...När jag blir klar ska jag göra större rutor i andra färger (ser framför mig, rött, grått och vitt t.ex. Juligt och bra..haha.) och göra en vintrigare scarf också...kanske... :-) Varje gång jag sätter mig och virkar känner jag mig dock som Agda 85, kan inte rå för det.

Imorgon tänkte jag ta en ensam-utan -barn-tur till en loppis och se vad som kan finnas där. Älskar loppisar men hamnar sällan på dem...Tre (klåfingriga)barn som tröttnar barn gör att det inte är de första stoppen vi gör...plus att de alltid vill ha gamla Kalle-tidningar o dylikt om de får komma in... hihi.

Apropå retro:

Vad tycker ni om dessa?
Bild från Rino.


Bild från Rino


Tycker de är rätt coola på något vis...! Vad tycker ni?

Kram- och ha en bra kväll!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar min Rino-klänning! Du får gärna komma hit och prova den för att se storleken, om du vill!

    SvaraRadera
  2. Det stod null inne hos mig oxå igår, räknaren var väl lite krasslig, för idag funkar den som vanligt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nja, dom plaggen kräver nog sin person;)
    Har ingen sockerströare till salu tyvärr....
    Och när det gäller besöksräknaren är jag inte mycket till hjälp heller....
    Men en kram kan jag dela ut!

    SvaraRadera
  4. ÅH, Hello, är ni hemma? Men du är väl mindre än jag...? (särskilt efter semestern...höhö) Vad tror du om färger då? Solgul istället?

    Kram!

    SvaraRadera