torsdag 7 juli 2011

Dreggel...


Bakers cross dress....Sjutton vad fin den är! Önskar så att jag kunde prova den! Men lokala butiken vägrar att plocka fram pre-fall så länge deras rea håller på...! Blir galen! Jag har nämligen en liten bonus att använda där och det skulle ge en del rabatt på den klänningen om man säger så...

Äntligen en varm och solig dag förresten! Idag akutsydde jag ett par jeansshorts till äldste grabben- han ska väl inte behöva gå i långbent bara för att hans mamma inte velat sy på ett tag...Efter det utfordring av hela barngänget plus kompis...Efter det skurning av äcklig pool/bassäng, sköljning och sedan påfyllning av nytt vatten. Fint blev det i alla fall. När jag ändå hade farten uppe så skurade jag av g a r a g e p o r t e n också...Sedan planterade jag om de stackars blommorna jag haft på jobbet under året: lite ny jord gör nog susen...! Tog hand om några andra stackare också och rev upp de blommor som dött i balkonglådan på altanen...?? Jättekonstigt, ny fin jord och de dör alla utom en? Smitta? För det har då inte blivit torra eller för våta...Får väl handla några nya billiga någonstans, nu brukar det ju också vara rea på växter...
På kvällen åkte vi till stranden med alla ungarna och medhavd mat. Härligt!

Sedan har jag suttit och läst CV på personer jag ska träffa snart. Undras hur man kan skriva att man är duktig i svenska när man har syftningsfel, stavfel, meningsbyggnadsfel m.m. i sitt personliga brev....?Visst, jag kan vara petig men 17 - vi pratar om någon som ska utbilda andra! Nu ska jag inte döma innan jag träffat, men visst påverkar det, känner jag. (nä, jag jobbar inte nu egentligen men eftersom jag var hemma så kunde jag komma och vara med....)

Kram!

4 kommentarer:

  1. Tycker också den klänningen är superfin! Men vet inte när jag skulle använda den så jag har avstått, än så länge.... Ja du det här med att stava fel och ha syftningsfel etc i sitt personliga brev i ett CV, inte okej! Om något, så borde man se till att det är korrekt i ett CV och personligt brev! Framförallt om man söker jobb som lärare!! Jag är lite av en språkpolis och stör mig på att många i dagens samhälle faktiskt uppvisar rätt så stora brister i sitt skriftspråk, och då talar vi om vuxna människor. Så nej, jag tycker inte alls att du är petig :) Ha en fin dag! kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad du har varit effektiv. Det är skoj när man får mycket gjort. Jag har heller inte provat den klänningen och tycker ff det är rätt skoj med reorna så hösten får gärna vänta lite för min del.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Åh vad mysigt det låter med allt fix! Jag lyckas aldrig få mina uteblommor att överleva på sommaren:) i år kör jag bara på murgröna och lavendel, de håller riktigt bra än...
    Vad spännande med rekryteringen, men samtidigt är det lite sent på sommaren och de man vill ha brukar redan ha fått jobb. Åh kan bara säga att jag förstår din frustration, sånt gör mig tokig med! Som du säger, de ska ju utbilda andra...
    Stor kram!
    /C.

    SvaraRadera
  4. Jag har provat denna fina klänning och fan vad jag är sugen!!!!!! Kram

    SvaraRadera