tisdag 5 juli 2011

Vad är det med Odd Molly och ärmar egentligen?

Insåg att jag går och irriterar mig multum på en sak med pre-fall. Smala ärmar!

Och så är jag ganska så säker på att de som träffade Odd Molly förut påpekade detta med för smala ärmar i kläderna?

Så vad ända in i glödheta?

Bakers cross är smal, flera tunikor som jag inte minns namnet på, Rosanellan är smal, det fullkomligt kryllar av plagg som det står "smala ärmar" på i webshopparna! När slutade Odd Molly att följa sin egen devis att skapa kläder för KVINNOR? För kvinnor har inte stl. 4 t.ex. och har pinnsmala armar samtidigt...Kvinnor har inte storlek 1 och ska behöva gå upp till stl. 2 eller 3 för att ärmarna ska passa tillfredställande! Och hur trist är det att behöva gå upp en storlek för ärmarnas skull? Resten av plagget sitter ju inte alls lika bra?

Nu är det inte bara ärmarna, tyvärr, utan även ryggtavlan (bakstycket) på många plagg är också snålt tilltagen...Det gör att det är jättesvårt att röra armarna t.ex. Stramar snabbt när du rör t.ex. armarna!

Med plagg som kostar som de gör så borde det 17 inte vara så svårt att följa vissa normer kring armstorlekar...? Vem har DD i byst och 10cm´s omkrets kring överarmen liksom? Inte så vanligt i alla fall!

Vad tycker ni andra om det här?  Är det här okej? Är det bara jag som känner så här?

Kram!

5 kommentarer:

  1. Jag är fakttiskt skitirriterad över att jag var tvungen att ta 2 i Bakers Cross dress pga trånga överärmar och överdelenn av rygg!!!!! Resten av klänningen var perket i 1 alltså är resten för stort egentligen i 2. Räddas av att det finn knytband men inte 100 ok :( Kunde ju ha låtit bli den men himmel så vacker den är.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullt med!!
    Det är ofta som jag får gå upp en storlek just för att ärmarna är för smala eller att dom blir för tighta över bysten. och det gör ju att man ser ut som ett tält om det inte är något band man kan dra till i midjan :S
    /anna

    SvaraRadera
  3. I know that there has been a problem with the narrow arms and shoulders in many of the woven cotton styles. Complaints have been passed on to Odd Molly so I am hoping the they will correct the problem for Spring 2012.
    When I see the samples for the 2012 Spring Collection, I will try them and let you know if they have corrected the problem.
    I can tell you that the fit in knitwear, silks and cotton/silk blends is normal.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  4. Håller med, trånga ärmar och smala ryggar är ett jävla aber.....
    Alla ser ju för fanken inte ut som Karin som designar.....Kram!

    SvaraRadera