tisdag 2 augusti 2011

Soligt och bladder om pysslande

De senaste dagarna har det blivit mycket annat än klädtankar som ni ju säkert har förstått vid det här laget. Färdiga kläder då. För i huvudet sprängs det av syidéer...

Igår klippte jag ut en singoallaklänning i mitt fina fynd från loppisen, ett tampellatyg i solgult och orange i klara fina färger, till lilltösen. Hon valde tyget själv ska jag säga och jag förstår henne, man blir glad när man ser tyget!

Det blev en del tyg över så idag har jag suttit och pillat ihop en elefant. Ja, ni läste rätt, en tygelefant. Nu ska jag bara sy dit öronen, få dit en svans och brodera (?), broderi har dock aldrig varit min starka sida så kanske får det bli två svarta knappar istället? Om jag har det vill säga...Om den inte blir apful ska jag fota den så ni får se. Resten av tyget ska jag spara till något annat. Tygbiten som var rätt stor kostade 40kr...lite skillnad...

Lilltösen led brist på svala nattlinnen så det blev ett sådant också i ett landskapstyg. Invigt direkt. Tre "akrobat-brallor" (kortare shorts med mudd under knäet så det blir pös) ska också fixas. Äldste har dock inte valt färg, mellan ville ha ett par limegröna i velour(mystyg) (klara förutom mudden)och ett par lila, tösen ska få ett par röda (sweatshirtyg)... Till mellansonen ska det också bli en sorts sjömansskjorta med snören fram. Har bara inte kunnat välja tyg ännu. Kanske i smalrandig manchester?

Nej, det är ingen syblogg det här. (det har jag ju redan en men som jag aldrig hinner eller ids lägga ut inlägg i numera, hinner ju knappt sy så det får prioriteras snarare än att skriva om syendet i den bloggen...). Men jag gillar att sy så det får komma in här ibland ändå. Har jag bestämt.


Alla sommarens pocketböcker är utlästa, nu finns det bara trist jobb-litteratur att läsa. Örk. Inte sugen på det nu. Men idag skiner iaf solen, mer än vad den gjorde igår, det kom till och med r e g n igår, det behövdes, jag hade planterat om rosor till nya rabatten. Idag har vi också beställt ny altandörr så vi kan gå ut och in ur vårt hus när de gräver på andra sidan....

Nu ska jag ut och sy ihop elefanten ute. Det är ju soligt!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh visst är det härligt att vara ledig!
    Har du läst ut "bibeln" (dvs nya kursplanerna...)? Jag har bara snabbt kollat igenom och kan erkänna att jag inte riktigt har full koll...

    Jobbigt med att ingen kollega är anställd ännu, ibland kan det vara svårt att hitta någon bra i augusti. Hoppas verkligen att ni lyckas!
    Vad bra att du får vara med på intervjuerna. På vår skola låter de de outbildade vara kvar, helt otroligt! Förstår inte att de vågar då skolinspektionen kommer i höst, men men ,deras problem... Vår ledning har så dålig koll på vad som händer i arbetslagen så de bara gissar vilka som är bra eller ej, dvs de som fjäskar. Det blir väl så på en stor skola.
    Jag tycker dock att det ska bli lite kul att börja jobba men jag längtar inte till november med omdömen och utvecklingssamtal. De perioderna är man ingen rolig människa...

    Åh vad fina saker du verkar sy, helt underbara! Älskar loppisar jag:)

    Stor kram/C.

    SvaraRadera
  2. Kul att du pysslar, det är så mysigt.

    kramar

    SvaraRadera