fredag 1 juli 2011

Hunter?

Stövlarna har anlänt! Nu har det knappt regnat här i dag ändå, varit jättekvavt och varmt istället!

Men, jag har glidit runt i dem inomhus och testat. De är ganska så precis i stövelskaftet högst upp. Tror jag kvalar in som Sveriges bredaste vader just nu?  Men inte vet jag om det blir bättre med låååånga som är med adjustable...? Nu är det inte illa, det väller inte ut och det är inte stopp, men att få ned något mer än ett par strumpbyxor eller tights kommer aldrig att gå. Det får i så fall dras utanpå....
Bild från Brandos.se

Sonen utbrast: Wow vilka fina mamma, de där ska du väl behålla?

Å muttrade när jag för säkerhets skull testade lite tretorn och Viking och lite annat i sportaffären senare i dag.."Men mamma, de du har hemma är mycket finare". Och med tanke på att jag inte ens fick ned foten i dessa stövlar så är jag helt på hans linje...Jädrans vad de var låga i vristen alla de andra!

Nu har jag valt en storlek större än vad jag brukar och det är det som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till. Det rör sig lite i hälen, finns nog utrymme för en liten socka eller sula...men undrar alltså om en 39 ska bli för liten? Måttmässigt när jag har mätt så är jag ca 25,3 och då är 39:orna lite väl precis....Enligt Brandos ska det också vara 40/41 då. Dock knäppt att det är dubbelstorlek plötsligt? Varför liksom? Är en stl. 40 lika som en 41??

Ska  rådfråga min käre make i kväll- han kommer iaf att uppskatta att jag skaffat gummistövlar...


Apropå stövlar- såg i centrum idag- en riktig supertavla som Solsidan: Beige Lotta Lotta och svarta långa Hunter till det på en tjej. I värmen....

Det kom mig att undra en sak.

Hur kommer det sig att så många av oss som gillar Molly också gillar Hunter och Primeboots? Också gillar ChillN och uppskattar Provrummet.se? Är det någon sorts gruppmagi?? Som en sorts sekt? Hjärntvätt? Undrar lite bara.....? Att vi påverkas av det vi ser, men i sådan utsträckning? Sedan strävar inte jag efter att vara någon sorts "typisk mollyist" utan vill bara ha det jag gillar och har användning för.Men är det så att Hunter och Primes m.fl. anammas av just oss för att vi gillar mollysar och har en viss stil gemensamt? Svårt att säga så också -tycker att det finns så många sätt att klä sig i Mollysar- inte bara sött och ljuvt, eller tufft och coolt eller så. Utan man får till sin egen stil liksom...Hur tänker ni? Varför har så många som bär Mollysar Hunterstövlar eller Primes? Eller Cream leggings Denise?

Kram!

Nu ska jag ut i steket: åt ena hållet är det blått och solen steker- åt andra hållet är det kolsvart...och det är kvavt så in i baljan!

3 kommentarer:

  1. Intressant! Själv har jag vare sig primes, hunter eller deniseleggins, men jag förstår precis vad du menar!

    Intressant dock att vi alla verkar ha vitt skilda inredningsstilar!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vi hjärntvättar varandra, så enkelt är det;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, nej jag har inga Hunter, inga primeboots, har varken fallit för Provrummet eller hasbeens, gillar inte alls Chill.... (men jag har Humanityarmband och en del Cream förstås...) Jag är väl en sån där udda Odda då??!!! Och har man storlek 36/37 så kan man ju fetglömma att knöla ner vaderna i såna där hur snygga de än är! Vad kul att din son var SÅ bestämd!!!
    Kram

    SvaraRadera