söndag 3 juli 2011

Vem snodde värmen och solen?

Är det svenskt? Att det är 30 grader på lördagen- kvavt också. Men när man vaknar på söndagen, mindre än 12 timmar senare, är det som mest 16 grader?? Just nu är det 13. 13!! Om hela juli ska bli så kommer jag få både fnatt och galenskap....Visst, det har varit en dålig dag nu. Men jag är kräsen, och det vet jag, vill inte ha ens en vecka med dåligt väder på sommaren...fixar det inte, blir galen på vädret...jag mår som allra bäst när  det är 25-28 grader och sol, lite moln kanske och en svag bris. (Tål mer vind när det är 30 grader än när det är 25...) Då kan man njuta i solen på mornar och sena kvällar, sitta under parasoll när det är som varmast och njuta av en härlig bok och gott te (eller iskaffe- mums!) Barnen badar och spelar boll på tomten...gungar...vi tar en tur till någon strand då och då...smultronen mognar en masse och livet är helt enkelt u n d e r b a r t!

Skönt- nu har jag fått gnälla av mig- Är ni kvar?


Igår var vi hos makens kollega och fikade, grillade och hade det bra. Jag invigde mitt reafynd: Terrie dress i chalk. Den kändes inte alls så känslig som jag trott- skönt! Däremot var den lite väl avslöjande i dekolltaget så jag sydde dit en tryckknapp innan vi for. Lite urringning är väl okej- men lagom är bäst...Gosmysig var klänningen och på sant mollymanér så önskar man sig genast fler...helknäppt! Men en i dark pink skulle nog inte skada.....(förutom nu då det är  för kallt va...) Hade också "den där jerseykoftan med glitterduva bakpå-som jag inte minns vad den heter" på mig.  (super single top ser jag nu) Hade först skaffat en tvåa, men så tyckte jag att den spände lite väl i knapparna fram så jag bytte till en trea. Nu börjar jag undra om jag gjorde fel....
Så om någon har en fin vit tvåa och vill ha en trea så hojta- jag kan  tänka mig att swappa!

Åskan mullrade på avstånd, några små löjliga stänk nådde oss men inte mer. Aaah! God mat, trevligt sällskap och en härlig dag helt enkelt. Barnen var nöjda och sov som stockar i bilen hem...

Inser att jag inte har mycket vettigt att komma med. Därav bladdret. Men- längtar efter att sy och det kliar i fingrarna så jag ska nog ta och kila ned i källarrummet till maskinerna. Problemet med att ha för många projekt på en gång i huvudet är dock att komma till skott- vilket ska man börja med liksom...

Förresten- någon som har en stl. 3 i denna i garderoben eller vet var den finns på rea?

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag har både en 3:a och en 4:a hemma i Terrie dress och ingen av dom jäkla klänningarna sitter bra:( En för liten och en för stor. Inte meningen att jag ska ha nån sån tydligen.....Kram!

    SvaraRadera
  2. Linnet finns på 50 % på Janemars i Uppsala. Vet inte vilka storlekar som finns kvar dock.
    mvh elisabeth

    SvaraRadera