torsdag 11 augusti 2011

Allt och inget!

Efter frisör: ser inte så stor skillnad ut- men beslut är taget- frisyr framdiskuterad och jag måste spara lite...hår alltså! Vilket förmodligen kommer att göra mig galen i ca oktober-november när jag tycker att jag ser ut som f-n men då får ni väl påminna mig och peppa...! Något sånt här ungefär fast kanske lite längre och med snedbena förmodligen....det här var det närmaste jag hittade på det vi diskuterade, så helt likt är det ju inte. (t.ex. så är jag väl inte riiiiktigt så ung...? Eller ser inte så ung i ut? Det är väl någon kändis antar jag, men har inte någon aning om vem, bryr mig liksom inte om det där med kändisar...)

Bild från frilla.se

På vägen hem slank jag in på en affär jag bara är vid när jag klipper mig. Utifrån sett ser det ut som en tantbutik men...de har massor av fint, bland annat Desigual och By Ti Mo och en massa fina smycken från VÅGA. Vad hittar jag där om inte underklänningen jag efterlyst! Fast inte i L. En lång i small i champagne. Jag provar: det går men nja...jag provar de kortare som hänger där också i alla storlekar: Medium (!!!) går bra, den sitter ju tight men det ska den ju göra tycker jag. Tänkte inte gå in den enbart liksom... Så jag slog på stora trumman och tröstshoppade, jobbångest som man har, TVÅ stycken: en i champagne och en i en murrigare färg, ny för säsong tror jag och så blev det ett spetslinne också i offwhite. Sedan hittade jag ett eller ja, två armband från VÅGA som jag ville ha, men besinnade mig och valde det som jag kommer att kunna ha till flest grejer.  Men det andra var nedrans snyggt det också. Det roliga var att expediten hade odd molly på sig och By Ti Mo så vi hamnade i en intressant diskussion. Kul!
Bild från fitnessgrossisten.se

Sedan blev det inhandling av proteinpulver som jag tänkte ha som mat på jobbet, nästan. Äta sallad o sådant med barnen och så slurka i mig en sådan här. Jag måste säga att jag hoppas att de smakar bättre än allt annat jag testat. Deras bars är supergoda, har köpt till sonen som behöver proteintillskott bl.a., smakar inte unk som de så gärna gör. Nu ska jag bara få i gång träningen också...Började gå innan makens semester, men nu har jag inte gått på 3 veckor...Segt att börja, funderar på att komba med cykling och min favorit jogging. Men att jogga är nog inte aktuellt ännu. Jag tillhör nämligen inte dem som kan börja med typ 90sek gå, 30 sek jogging osv osv. Jag blir galen på sådant. Springer man så springer man! Men även jag kan inse att jag inte orkar så otränad som jag är utan måste ha lite annan motion först. Där kommer promenaderna in och ev. cyklingen då.

Ska försöka använda friskvårdstimmen nu i höst för promenader, om den nu är kvar.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Kan du inte "peta in" en daglig promenad på dagsschemat..?! Inbillar mig att det är allra bästa både för kropp o själ. Fast med småbarn är det såklart svårare. För mig som är morgonpigg har detta varit en självklarhet under många år! När det var som mest aktivt här fick det bli sisådär vid 4-4.30 tiden på morgon. Är väl inte helt normalt förstås men vem är väl det..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är likadan med det att spara hår! Så drygt! Jag har nu jobbat i två dagar så jobbångesten har lagt sig lite :) Kram Linsan

    SvaraRadera
  3. Härligt att du hittade Ti Mo, jag kollade runt på nätet efter den i går (jag ville ändå kika på by ti mi så då häll jag i minnet att du sökte den underklänninge. Jag älskar min, så fin och skön, så Grattis! Undrar om det kan vara samma tantaffär som jag köpte min i ;)

    Angående läraryrket, jag är också lärare och ska ut på arbetsmarknaden i vår efter 7 års bortavaro där jag arbetat med helt annat. Är du sugen på förskolelärarrollen, så prova! På vår förskola finns det flera grundskolelärare som arbetar och jag är så glad över dem för de är fantastiska personer och får input från förskolelärarna om det är något pedagogiskt som de inte har utbildning i!

    Kramis!
    Loo

    SvaraRadera
  4. Skitsnygg frilla! Jobbigt som fan att spara men värt det om du står ut! Kram

    SvaraRadera