söndag 14 augusti 2011

Bilar 2/Cars 2. (och cykeln som borde skrotas enligt affären...)

Bilar 2. Ja, hm. Inte som ettan då men det kan ni nog själva räkna ut! Tänk er James Bond fast med bilar så är ni på banan... Nåja, barnen gillade den, alla tre. Igår lekte de två yngsta "Blixten McQueen" etc i 2 timmar med gamla leksaksbilar som inte sett dagens ljus på ett bra tag. Så de fick visst lite inspiration. Tvåan saknar också den härliga musiken som spelade en ganska stor roll i ettan, tycker jag. Egentligen handlar filmen mer om Bärgarn än om Blixten, men det underliggande temat är ju deras vänskap och hur det går på tok...(otippat....)

Vi hade iaf en lagom skön stund med tre nöjda barn som snaskade medhavd gottis och popcorn utan att tjata om  något annat- jättehärligt- bara att rekommendera! Att jag däremot lyckades med att inte hitta bussremsan till barnen 5 minuter innan vi behövde gå är inte att rekommendera..tur att man ändå bor så pass nära att vi kunde ta cyklarna...


Apropå cyklar så ansåg cykelkillen i affären att min cykel behövde service för 2000 spänn! Därmed kan man tro att min cykel ser ut som om den är närmare skroten än att rulla...vilket inte är fallet....Inte klokt. Den ser nästan, inte riktigt, ny ut. Jag ringde min käre make- som erbjöd sig att titta till min kära cykel och så- och tog min cykel och rullade därifrån...
Visst, det behövs bytas delar- men inte är det några supersvåra saker som behövs. Och om man har ett servicepaket- borde inte justering av växlar ingå i det? Det är ju inget svårt direkt, skruva lite här och där och testa....Nä, maken får ta sig tid och vi köper lite reservdelar. Det bara måste bli billigare! En korg ska köpas också, saknar någonstans där jag kan ha grejer/väskan eftersom dottern sitter där bak i barnstol!

Bild från Fotoakuten .se

Jag tror att jag har megaotur just nu- min kofta från CD var det ett hål i - reklamation, min regnjacka från Didrikssons kändes trots allt lite stor och storleken mindre var slut, alltså, byta till annan modell eller bara skicka tillbaka...hm? Så ikväll ska jag packa returpaket och försöka hinna posta imorgon. Imorgon är de alla lediga utom jag...känns jobbigare att gå till jobbet när alla andra är hemma..men det ska nog gå ändå! (Barnens fritids är stängt för planering i två dagar).

Lustigt nog får mig alla annonser om skolstart och skolstarsprylar (som ingen behöver, möjligen idrottsset med skor till då och en bra skolväska) att känna att hösten är här! Det är så förknippat med höst så det är svårt att se att det skulle vara sensommar som maken hävdar. Jag hävdar att det är höst, med förhoppningsvis många härliga fina höstdagar framför givetvis. Men höstkänslan finns där i luften. Den känns annorlunda!

Hoppas ni har en underbar söndag-nu ska här packas och skrivas handlingslistor och lite annat smått och gott!

Kram!

1 kommentar:

  1. Visst är det höstkänsla! Jag törs inte ta med lille V på bio än, vi får vänta tills Cars2 kommer på DVD.....Kram!

    SvaraRadera