söndag 14 augusti 2011

Svart som synden

Det var jag iaf efter att jag stått och rengjort min cykel...med tandborste, tunna trasor och avfettningsmedel....Nu ser det lite bättre ut kring växlar och dylik teknik. Maken ska nu olja eländet och så har han justerat växeln (tog 3 minuter...max). Bromsbelägg/klossar ska vi köpa nya och så var det handtagen som behövs bytas ut. Gummit har gjort sitt. Vi ska kolla upp vad alla delar ska kosta. Sedan var det korgen och nytt lyse då. Men jag kan inte tänka mig att det kommer att landa någonstans i närheten av 2000 spänn...

Nu är ni cykeltrötta va? På sistone har det väl inte varit så där fasans mycket OM eller om kläder heller för den delen. Jag har inte tröttnat men jag försöker hitta en annan balans..och så är jag ju lite trött på min storlek och vill inte skaffa mig en massa finingar som blir för stora sedan... Mycket skor har det varit också. Och regnkläder. Roliga grejer minsann! Hissa flaggan!

Jag ska erkänna att jag inte sett visningen, jag har inte kollat så mycket vad som kommit i butikerna...jag har medvetet hållit mig borta, allt för att inte skapa ha-begär...i onödan! Däremot har jag surfat runt och hittat lite annat fint. En lite molly-chillN -inspirerad tröja/kofta/klänning från Culture, en ganska häftig plommonlila tunika/klänning från Sandwich (??Har aldrig hört talas om dem förut- missat helt!)

Bild från Sid and Sally.
Bild från Essere.se
Det kliar i klick-fingret kan jag säga...cultureplagg- kom hit! Som om jag skulle behöva fler velourplagg...

Det är skönt att man kan kommunicera via datorn. Man behöver inte prata. Jag har nämligen, även om jag försökt att förtränga det sedan igår kväll, vansinnigt ont i halsen. Sådär lagom till att man ska börja jobba! Har verkligen inte tid att bli sjuk/förkyld nu!!! Ny kollega väntar, massa viktiga beslut att ta...Om jag inte mår riktigt dåligt imorgon så går jag. Men att vara sjuk första dagen på jobbet har jag nog aldrig varit förr..och vill inte uppleva heller...Så håll tummarna för att det går över utan rinnsnuva och sådant...

Kram!



2 kommentarer:

  1. Isch då! Nä, jag vet precis, inte kul alls att vara borta! Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker om när det är blandning av ditt och datt så fortsätt skriv om det du känner tycker jag :-)

    Hoppas du kryar snabbt
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera