onsdag 31 augusti 2011

Paket hämtade

Idag hann jag hämta mina paket :-) Både lite filmer och lite finfina kläder. Ska se om jag kan hinna med och prova här i kväll, kanske kan barnen fota mig i morgon...?

Är det förresten någon som sett drop needle basic tights någon annanstans än hos Lisen.dk? De har ju så hiskelig frakt och så kommer det levererat med företagspost, vilket betyder att man inte är hemma när de kommer och så måste det hämtas på företags center som har dåliga öppettider....

Är så sugen på dem nämligen (är plötsligt sugen på väldigt mycket!), jag bor nästintill i leggings och strumpbyxor på hösten och vintern så de bör vara en bra investering....


Jag vet att jag tjatar om att jag är stressad. Några fina tips fick jag förrut hur jag ska kunna varva ned mellan jobb och hem. Men om kroppen skriker, det gör faktiskt fysiskt ont i muskler/kroppen på kvällarna, jag kan inte somna på kvällarna, i natt sov jag 4 timmar....., är lättirriterad och känner mig frustrerad, ibland värker det i bröstet, maken min säger att det nog är magmunnen, men obehagligt är det, ibland rusar pulsen och jag är jämt dödstrött...VAD gör man då? Söker läkare? Och vad säger man? Har försökt med det en gång men det blir liksom råd som "försök ta det lite lugnare" eller dylikt. Jag vill gärna få hjälp innan det händer något.


Blodtrycksmätare ett dygn?

Ett exempel på sjuk situation: idag gick jag och kissade på morgonen när jag gick upp kl. 06.20. Nästa gång jag gick på toa var klockan 15.33.....Det säger väl en del?

Det värsta är väl att läkare etc har telefontider. När jag har elever. Och i ärlighetens namn så under tiden jag är på jobbet så kan jag inte tänka en tanke på mina barn, läkare, eller annat som inte hör till jobbet. Det finns liksom inte plats för det i huvudet....

Nu har jag gnällt lite till.

Nu ska jag äta Ben&Jerrys halfbaked.

Kram!

5 kommentarer:

  1. Jag hamnade i samma situation som dig för två år sedan och blev sjukskriven. Nu är min räddningsplanka att jag pluggar halvtid.... Det är ett underbart jobb men det är sååå mycket och såååå intensivt. Toalettsituationen känner jag igen och min sambo brukar skratta åt mig.. Får honom är det helt absurt att inte hinna med toalettbesök under arbetsdagen och det är det ju. Anyway, det jag egentligen ville säga är att Var rädd om dig! Livet går inte i repris! Stor kram L

    SvaraRadera
  2. odd mollys egen online butik har de tightsen Drop neddle alltså.

    MVH
    Anna

    SvaraRadera
  3. Anna: De är helt slut där: inte en enda storlek kvar....

    SvaraRadera
  4. tusan busan. Det såg jag inte dock.

    SvaraRadera
  5. Jag känner så väl igen mig i din beskrivning. Utan några detaljer kan jag berätta att jag var anställd på ett ställe där jag hade ett helvete, hade exakt samma symptom med värk i bröstet. Var livrädd och trodde det var hjärtat. Vanlig hederlig magkatarr pga stress var det.....
    Legginsen har du en till här som suktar efter! Kram

    SvaraRadera