tisdag 30 augusti 2011

Suktandes efter grönt...grönt är skönt? Eller?

Tja...kameran glömde jag och det var lika bra. Snacka om ytterligare en intensiv dag! Lite livades den upp av att det kom ett pling i mobilen...visserligen grumlades det lite av att jag inte hann till posten idag...men kanske i morgon.

Dagen var helt enkelt underbar! Perfekt tema på förmiddagen med 10 elever var...Vi delade in dem i grupper och läste och diskuterade och målade. Första riktigt mysiga lektionen jag haft! Efter lunch läsning i Big Book och så efter rasten iväg till parkleken. Mycket lyckat där också. Hääääärligt!
Sedan hann vi inte planera hälften av vad vi borde....både kollegan och jag känner oss helt lost när det gäller svenskan just nu. Vet inte vad vi ska göra- låter helknas (det är ju inte första ettan vi har)- men det är ASL som ställer till det...Idag när jag cyklade hemåt kände jag samma ledsna känsla- stresskänslan- som förra veckan och har försökt ha det mysigt här hemma ikväll. Tagit det lugnt med barnen, fixat inför imorgon så morgonen blir mindre stressig, tänt lite ljus.

Sedan satt jag visserligen i 2 timmar och jobbade men ändå....

Som vi sa till varandra: Vi hinner inte allt och vi måste väl ändå prioritera eleverna och undervisningen? Det är ju vi som står där med dem...inte skolledningen!

Klädesmässigt var det en svart dag- både färg och i mollyväg: Svart Essential 3 tier dress 3/4 ärm, rosa scarf och svarta leggings....Den enda mollyn som var med idag var min grandma i powder. Lite kylig att ha på morgonen bara...längtade lite efter en "filt"....men hemåt var jag glad över grandman... Varför så svart då? Jo, vi målade med vattenfärger på förmiddagen....

Och behöver man en grön scarf?

Bild från Folkart

Hur är den gröna i färgen? Gräll? Och hur matchar man den? Förutom till svart?

Kram!

2 kommentarer:

  1. Den gröna sjalen är så fin! Klämde på den i OM-butiken i helgen! Åk dit och titta vettja! Kram!

    SvaraRadera
  2. Härlig dag du verkar haft :-)

    Den gröna scarfen är ju bara sååå snygg. Har inte sett den gröna irl men väl i andra färger och den är jättemjuk och skön.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera