onsdag 24 augusti 2011

Vilken dag är det?

Jag har verkligen tjatat om mitt jobb den senast tiden. Och idag var jag på så dåligt humör när jag kom hem att jag verkligen insåg en sak: Mitt jobb äter upp mig- och påverkar min familj negativt....särskilt mina barn...Det gör mig så ARG och samtidigt ledsen att det är så. Och det värsta är att jag vet inte hur jag ska få till en ändring?! Jag avskyr att vara den där arga, sura, nästan elaka mamman som jag blir när pressen och stressen går i topp. Jag skulle normalt säga att jag är ganska stresstålig men just nu är pressen extra hög också...Det är som om orken inte räcker till när jag kliver innanför min egen dörr. Alla måsten här hemma ramlar över mig och det känns som att försöka bestiga Mount Everest barfota.

Jag vet att jag ingalunda är ensam om sådant här. Men vad gör man? Det är inte så lätt som att säga att man "bara slutar". Jag älskar mina barn och jag avskyr att jag blir en dålig mamma... Kanske någon säger "byt jobb!"...Det är heller inte så enkelt...jag vet att jag oftast gillar vad jag gör, trots att det finns en oändlig massa dumheter som stör en. Usch, det är jobbigt nu. Blir ledsen bara jag tänker på det...

Igår tröstade jag mig själv med ett plagg. Så dumt egentligen, man ska väl inte tröstshoppa, men något behövdes göras...Inte lär väl ett plagg hjälpa i längden men ni vet säkert hur jag tänker... Det var i alla fall på tidig rea...

Dagens var den fina fina stickade klänningen som även Inspire Me Today har, som är stickad av Helle. Den är sååå fin och passade perfekt i dag, med en kofta över. Kände mig som rena powderexplosionen: By TiMo undeklänning i champagne, sandfärgad stickad klänning och sandfärgad skirty cardigan från Hunky Dory..och svarta leggings. Ingen bild? Njet- det var för mycket annat som fick prioriteras tyvärr..

Nu ska jag gå och hämta lite papper i skrivaren, packa min väska inför imorgon, hålla tummarna att det inte regnar imorgon och så gå och sova.

Kram på er!
Och jag är dålig på att kommentera hos er andra just nu, men ni ska veta att det känns bra att läsa hos er!  En paus i kaoset

2 kommentarer:

  1. När jag gick igenom samma typ av stress så körde jag lite små knep... Som t ex att tända ljus hemma, försöka landa mellan jobb och hemma med lite meditation där emellan. Ha små ordspråk på arbetsplatsen som påminde om olika positiva saker osv... Det hjlälper, för på något vis tog jag mig ur den spiralen. Ljusen, 5 minuters andning och ordspråken kan skapa lugn och tankar till det positiva. Flummigt, absolut men för mig fungerar det oftast, även om jag tar lite återfall då och då...för manär ju trots allt bara en människa också.
    Kram, Loo som blivit av med bloggar och gmail för någon ansett att det var värt att kapa....MORR!!!

    SvaraRadera
  2. Usch, det låter inte roligt.....
    Ta hand om dig för sjutton! Kram

    SvaraRadera