torsdag 18 augusti 2011

ZZZZZzzzzz..vilken dag!

Jisses- nog tänkte jag att det skulle bli full rulle på jobbet idag- men kanske inte sååå mycket att jag hann sitta ned i en kvart vid lunch....Femtusen saker som jag inte har koll på (gillas inte när man vill ha kontroll på allt)

Genomgång av elever- elever som saknas på listan, nya som ingen vet vem de är- måste kollas. Skyddade identiteter- hur fungerar det (har sluppit det hittills)?? Mötestider, måndagen- vad gör vi då?, schemat..(suck...) skriftliga omdömen som ska vara klara i v. 38???! Fullständigt missat all LPP (blääää...) måste sätta mig in i detta..., nytt arbetssätt som måste försökas får ordning på, lådor att packa upp från beställning, försöka möblera i klassrummet (det ÄR för trångt! Går ej att möblera trevligt...sur blir jag!). Listan kan göras lääängre...

Började också med min proteinshake till lunch. Den smakar gott! Hundra gånger godare än allt annat jag provat! Ska nog skaffa en annan smak också, så man kan variera dock. Tanken är ju sallad etc och så denna. Alternativt bra lunch och så shaken till mellis. Vi äter redan kl. 10.30 (borde vara förbjudet...)så vid 14.30 tiden är blodsockret i bottennivå och jag skakar så något måste ätas då...annars är det en sur mamma som hämtar barn...

Nu har ni hört lagom dravel för idag. Inser nu att jag är för trött för att vräka ur mig något vettigare än så här.
Ska möjligen vara att jag är väldigt sugen på pancho poncho. Men jag tycker att den är för dyr...Fast just nu så är inga ullplagg att tänka på- höll på att svettas ihjäl idag...

Kram och sov gott! Jag lär somna ovaggad.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Åh denna stress känner jag igen! Hjälp vad mycket det finns att fixa så här i början av terminen. Kommande veckan blir det nog sena dagar.
    Omdömen v. 38 låter ju helt otroligt, varför? Vi har lagt dem veckorna efter höstlovet, det brukar kännas lagom tycker jag.

    Jag är inte säker på vad du menar med LPP eller PP? Det är inget begrepp vi använt i Huddinge kommun.
    Måste ge en liten eloge till min kommun då de startade med grupper redan efter jul, med representanter från olika skolor och olika åldrar, för att de ska kunna instruera oss ute på skolorna samt göra matriser. Det känns viktigt att arbetet blir lika iaf på skolorna i kommunen då skolverket inte riktigt denna gång heller gett riktigt tydliga direktiv.

    I arbetslagen sitter vi sedan och delar upp vad vi gör i respektive år. Låter helt otroligt att ni inte får göra det! I So och No är det ju ett måste. I svenska, matte och engelska har vi lagt några arbeten uppdelade på åren men de flesta blir det som att man jobbar med varje år.

    Vad är det för sorts shake du börjat med?

    Stor kram!
    /C.

    SvaraRadera