måndag 19 september 2011

Ååååå det är måååååndag morgon....

...och min kropp känns så .....trött?!

Haha, men skämt åtsido, det var så mörkt i morse så jag trodde ett ögonblick att jag satt klockan på fel tid! Huvva! Mörkt, och regn....En riktig höstdag alltså. Dock inte värmemässigt, eftersom det redan på morgonen var 13 grader varmt och sedan steg det till 15. Det var inte helt lätt att klä sig...

Dagens underbara outfit: plath strap dress i almost black och så en bomulls LK i lila med lila knytband. De matchar perfekt...! Imorgon har kollegan och jag fått en extra planeringsdag så jag slipper klä mig i svart för att skydda mig mot färgstänk och kladdig mat iaf.... Får se vad temperaturen säger, är lite sugen på velour...det drar i velourtarmen minsann!

Jag sitter här och undrar över hur man ska tänka...Avoriaz knit tunic är fin (tunika förresten- vad 17- ser mer ut som en långkofta?)...Men vilken färg....??? Powder? Almost black? Winter white ser fin ut men ser lite för gul ut på bilderna för mig...Dark pink är döläcker men jag känner mig själv- den färgen kommer jag inte ha på jobbet. Men powder och almost black är mer mina....frågan är bara vilken? Powder kaaaan blir lite trist ....men det kan minsann även svartgrått...Så hur ska man tänka? Och vad har man till denna koft-tunika?







Tips? Tankar?
Förresten- vadå vinter? Koftan är ju i bomull-viskos?! Inget som värmer direkt...


Kram!

1 kommentar:

  1. Jag har den i winter white och använder den till både byxa och leggings. En chrysalis under och outfiten är i box. Jag hade inga problemer med att välja färg, och jag önskar dig lycka till med valet.
    Kram

    SvaraRadera