måndag 19 september 2011

The List-the Style

..som jag inte hört talas om förrän nu, eftersom jag inte hunnit med att läsa så många bloggar i helgen.

Om jag nu skulle hänga på...hur skulle jag beskriva min stil? Och är det EN stil?

För några år sedan, pre-molly så var det ofta jeans och blus/skjorta. Tyckte alla andra såg fina ut i det men själv trivdes jag aldrig riktigt. Stilrent javisst, så varierande- nä.

Sedan kom värsta mollytiden, många spetsar och dylikt. Hittade underklänningarna- wow-. Sedan har det dykt upp en lugnare period, mer enfärgat i kombo med annat. Fast enfärgat är min melodi, gillar sällan för galna mönster. Lk är lagom för mig, tycker t.o.m. ibland att den är för "upprepat" mönstrad....

Ofta, extremt ofta, är det leggings som gäller, eller ullstrumpisar på vintern, med chrysalis eller liknande och så en längre kofta t.ex. Nu gör jag alla liknelser i mollysar men det är inte bara det märket som får pryda min kropp. Mycket klänning och kjol. Har upptäckt att jag trivs vansinnigt bra i klänning och har det jätteofta. Det har varit så i några år och det verkar inte ge sig, så det är väl jag? Säkert kan någon av mina kollegor beskriva min stil men jag har oerhört svårt för att göra det själv. När jag ska välja kläder så väljer jag numera bara det jag känner för. När jag var yngre hade jag svårare att stå för det jag själv gillade och var som många andra mer påverkad av vad man "skulle" ha, än vad som kanske passade en....

Har sällan mönstrad kjol/nederdel och mönstrad överdel. En del får ha mönster men inte båda. Sådan är jag! Färg har jag alltid varit dålig med men har de sista åren upptäckt vad färg gör för humöret och hur de påverkar andra (lustigt nog)...ibland kan man vinna mycket på att välja färg beroende på vad man vill uppnå!

På vintern gillar jag koftor av alla de slag, kan iof sig bero på att det blir så galet kallt på jobbet så man bara MÅSTE ha ullplagg för att inte frysa ihjäl....Många är de gånger då en long cardigan har räddat en frusen dag.

När det gäller spets så var det mer sådant förr, men jag har det fortfarande, delvis för att det är svårt att hitta underklänningar utan...men också för att de faktiskt pryder sin plats i lagom mängd.

Hoppas någon fattar något.

Kram!

Eftersom jag är så usel på att fota mina outfits så tänker jag inte visa upp några typiska...

2 kommentarer:

  1. Jo då, fattar allt! Och du låter rätt mycket som jag! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du beskriver din stil jättebra! Kul att du är. Min spetsperiod är puts väck. Men anars är allt Odd Molly fint. Kram

    SvaraRadera