onsdag 21 september 2011

The Basic: the stuff that makes your wardrobe work!

Ja, baskläder....Inte så roliga att köpa, men fyller en ack- så viktig funktion! Vad är då basplagg för mig? Linnen, toppar, leggings, strumpbyxor, underklänningar av olika slag....Sådant som inte ska vara så dyrt men ändå ha kvalitet! Underklänningarna kan få kosta mer, leggings är nog det som jag lägger minst pengar på i förhållande till hur mycket jag använder dem.

Basfärger är också intressant. Vad har ni? Min absoluta basfärg är nog svart. Hur jag än vänder och vrider på det så måste det nog bli så. Däremot så har jag en hel del blåa basplagg och jag har många färger på mina leggings. Har jag en blå ton i min topp vill jag gärna ha en blå ton på leggings också! Men måste jag välja så är det absolut svart. Vitt är en slamkrypare som gärna dyker upp som basfärg på sommaren!

Så...ska min basgarderob fungera så måste det finnas leggings i flera färger, linnen likaså. Underklänningar är också en del av min bas och jag behöver flera olika för att garderoben ska fungera! Det är också underklänningar som jag absolut vill ha fler av och i flera olika färger. De lyfter det mesta. Behöver absolut inte, snarare sällan, ha spets i nederkanten. Jag gissar att många anser att jeansen är ovärdeliga i basgarderoben men hos mig är det inte så....beror nog mest på att jag just nu inte är i en byxfas...

Numera har jag också börjat känna att en bas i min garderob är också sjalar av olika slag! Har alltid varit usel på accessoarer men har blivit mycket bättre på det på sistone. Sjalar är också något som är ett måste när man är en frusen själ som jag ....Vet inte hur många kvällar jag krupit upp i soffan insvept i scarfscarf...


Dagens fantastiska outfit som passade utmärkt i dag, regnigt och blött som det varit, var svarta leggings, svart underklänning från Unique for you och Odd Mollys velourette hood tunic i powder...Mmmm. Den ångrar jag inte en sekund. Döskön!





Kram!

1 kommentar: