torsdag 29 september 2011

Listan: väskor

Eller vilken ordning är det på inläggen egentligen? Skor eller väskor??

Jag kör på väskor idag helt enkelt.

Jag är ingen väskmänniska. Jag kan glatt kliva iväg utan en väska om det bara är möjligt. Men med mobil, plånbok och nycklar och så tre barn så blir det liksom nödvändigt med väskor. Levde med skötväska förr men nu är den tiden lite förbi....Dock har jag en dösnygg skötväska, helt oanvänd för övrigt, som är köpt för att man ska kunna ha den som vanlig väska sedan...fast den blev aldrig använd.. och står i garderoben som ett dåligt samvete. Sälja den vill jag inte, tycker att den är snygg!! Ska nog se om jag kan gräva fram den och se om den kan få hjälpa till att bära lite saker.

Det bor en hög fula väskor här också. Innan jag bestämde mig för att jag inte skulle köpa billiga slafsväskor längre. För de blir fort fula. Nu köper jag helst mer kvalitet och allra helst i skinn så jag kan ha dem lääänge. Vad är tristare än när man hittat en bra väska och så går den sönder efter två år?? När man är väskkräsen som jag är det katastrof!

Favoritmärket har i alla fall blivit Adax. Ett danskt märke som verkar leva lite i skymundan. Jag kan då inte förstå varför. Tycker de gör snygga och fina väskor i alla möjliga varianter! Vad sägs om den här godbiten t.ex:

Gå in på hemsidan och kika: Adax. Priserna är inte jättebilliga direkt men inte heller svimfärdigt dyra. Numera äger jag faktiskt inte mindre än tre adax-väskor och den jag gillar mest är den senaste jag köpte i somras och som jag nog visat här i bloggen förrut.

Dock är jag på jakt efter en mer "stående" väska att kunna ha i cykelkorg när jag cyklar och att ha som jobbväska. Min mest använda väska är nämligen den här:





Sydd av bästa Kånkarong (hennes bilder också). Jag älskar den eftersom den passar mina behov perfekt. Enda nackdelen är just det där med att den är åt fel håll en del av året (när jag cyklar), plus att den inte är så perfekt om det ösregnar eller snöar superblötsnö...eftersom den är i tyg. Men jag har haft den i minst 2 vintrar nu så det går...
Kanske ska jag beställa en till där- fast i en stående modell? Kan iaf bara rekommendera Kånkarong!


Varför är jag då ingen väskgalning (eller så är jag det -bara dålig på att använda dem...)? Svaret är enkelt: gillar att ha händerna fria och inget som glider fram när man böjer sig ned eller liknande.... och så har jag väskorna på min högra axel...ovanligt tydligen, vilket gör att väldigt många väskor har dragkedjan åt fel hål för mig = inbjudan åt ficktjuv....


Kram!

1 kommentar:

  1. Jag älskar väskor! Har många! Men drar för det mesta runt på samma i alla fall.....Kram

    SvaraRadera