söndag 11 september 2011

Lokala mollybutiken

Den lokala mollybutiken här har ett litet konstigt utbud? T.ex. finns en del mer ovanliga plagg, men ofta missas det att tas hem självklara favoriter...? Det hänger ett antal Canna i brunt och blått. En massa bakers varianter, vit och mörblå poplin lace classic blusen, homestretchkjolen, några jeansjackor (så snygga men för mörka i färgen för mig, vill ha dem ljusare) och lite annat mer "blandat". Rätt ointressant utbud faktiskt. Och så är jag lite sur på dem. För de skulle reservera ett par jaquard long sock i beige till mig...påpekade då att de faktiskt glömt att ringa mig då det förut skulle reservera plagg åt mig. Nej, o nej, de skulle inte glömma nu. Tror ni de har ringt? Tror ni att de fanns några kvar?...Nix. Grrr...

Nåja, jag provade canna cardigan. Och homestretchkjolen. Som måtte vara väldigt stor i storleken?? Jag testade en stl. 3....den var på tok för stor! Stl. 2 fanns inte så jag testade en 1:a....Den gick på och satt sisådär. Nej, den var lite lite för liten. Så ingen sådan.... För övrigt tyckte jag nog att den kändes väldigt tunn i denimen och lite billig? För det priset? Pleated denim skirt kostade väl i samma prisklass och där är denimen väldigt mycket tjockare, mindre stretch dock,  och blues skirt var också i samma prisklass. Där är det samma tunna denim men den kändes ändå lite mer kvalla på? Men jag kan ju ha fel. Det var bara den allra första känslan jag fick när jag tog upp plagget från butikens bord....

Cannan var underlig: stl. 2 var mest lagom. Stl. 3 för stor. Hur jag än bar mig åt satt de förbenade knytbanden rakt över bysten?! Osmickrande. Och oskönt. Dessutom var den lätt kliig och eftersom den har en sjal-krage så är den mer i kontakt med hals än vad en vanlig krage är så- nej, det blir ingen ull-canna  till mig. Är dock väldigt intresserad av en i bomull.....Bara att hofta om man vill bli av med sin i powder i stl. 2...hahaha.

Så, tro det eller ej, jag vandrade hem med outnyttjad bonuscheck och tomhänt därifrån..... Istället fick jag öppna plånboken för barnens vinterplagg (redan....grrr...att det ska vara så sjukt att man ska behöva köpa dessa i september) och en kalaspresent. Var nog stor kalashelg. Många var det i leksaksaffären och alla verkade vara där för att köpa presenter.... Till barnen slank det också ned några byxor och en tröja till mellankillen. Ett kakmonster: vilket han ju inte är men han gillar originalet....

Ha en skön söndag: här ska ordnas inför kalas: äldste sonen har sitt och dottern ska iväg på ett - samma tid. Sedan har jag en sådan där unken- jag vill inte göra någonting-känsla idag. Vem har tid med sådant? Maken undrar också över hur man efter 3 veckor kan ha sådana minnesproblem- hur stressigt är det på ditt jobb egentligen säger han....hahaha. Om jag bara fick berätta- men det vill han inte veta- tycker det är negativt...ja, men hur f-n ska jag få ut det ur systemet om jag inte kan lätta på trycket??? Vet att tjejer och killar fungerar lite olika när det gäller detta: karlar tror att det ska lösa problemet när man berättar- men de behöver bara hm- a lite och lyssna. Är det så j-a svårt?

Kram på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar