tisdag 27 september 2011

Två dagar på smällen!

Ha! Där fick jag er väl att haja till?! Nix, jag är INTE gravid- tänkte mera på uttrycket om de två flugorna.... ;-) Igår hade jag en av de värsta jobbdagarna i hela mitt arbetsliv. Så igår satt jag mest och tänkte på hur jag ska försöka lösa det här. Har aldrig varit med om liknande kan jag väl drista mig att säga....Var sååå när att lämna in min avskedsansökan där och då... Kände att hellre sitta i kassan på ICA (menar inget illa med det) än att jobba så här en dag till....Därav frånvaro i blogglandia...

Och att jag inte med den bästa vilja i världen har hunnit med att blogga om något, inte listan heller. Hm. Så jag slänger ihop två dagars ämnen till ETT.


Favoritaccessorar: SJALAR! Hade någon frågat mig samma fråga för 3 år sedan hade jag inte svarat så. Men numera letar jag alltid efter sjalar...vill helst ha hur många som helst! I många olika färger! Ibland ska de lugna en outfit, ibland ska de lysa upp en. Jag gillar inte alltför mönstrade sjalar har jag upptäckt och inte för stora! Ska jag ha dem runt halsen under dagen ska de helst vara av den lite mindre sorten...ska jag ha dem i soffan när jag kurar kväll...ja då är det t.ex. Scarfscarf som gäller. Varför älskar jag sjalar då? Jo, de höjer en outfit, de lugnar en annan, de värmer mig när jag är frusen, de skyler mig när en urringning plötsligt känns för urringad...osv osv.

Men...på delad första plats måste halsband komma. Känner mig totalt naken utan ett halsband. Fungerar inte alls och går och irriterar mig på det! Har inte ens en vettig förklaring på varför jag känner så.

Väskor gillar jag, men är en usel användare. Just nu är det min älskade Muminväska som är trotjänare, inne på det tredje året som jobbväska. Nu trängtar jag efter en som är mer som en stående a4, eftersom jag behöver kunna trycka ned den i en cykelkorg på hösten...Jobbigt att tippa en liggande A4-väska, risk att en del saker trillar ur...Det slutar med att jag trycker ned väskan i en stor plastpåse och trycker sedan ned den...så himla kul blev det med väska alltså... Så lite på jakt är jag efter en jobbväska att variera med...Annars är väskfavoritmärket ADAX. Fina skinnväskor i många olika modeller som inte är svindyra men naturligtvis inte döbilliga heller, skinn som de är i...

Signatursmycken: Har inte några favoritmärken egentligen. Jag gillar halsband som sagt och vill gärna ha ett armband numera. Ringar har jag min vigselring och förlovningsring... Jag gillar inte för färgglada smycken har jag upptäckt, vill ha dem "rena" oftast, men kan också vilja ha lite sötvattenpärlor o dylikt. VÅGA, 82 jewellery, humanitys armband har jag. Gillar budskapssmycken, men det måste verkligen stämma...gillar inte att ha på mig budskap som inte är jag... Kan också ha budskap som är tänkta att pigga upp mig när jag sneglar på dem under en dag....

Jag är nickelallergiker och därmed begränsas smyckesvärlden markant. Vill ha äkta vara eller garanterat nickelfritt. Jag är också en sådan där person som inte gillar oäkta då det ibland efter en tids användning LUKTAR METALL. Visst är jag knasig? Men jag verkligen avskyr när det luktar metall om fingrarna! Ni vet som det kan bli efter vissa nycklar!

N u ska jag ta hand om en bröddeg, stoppa in en laxbit i ugnen, göra god sherry-cremefraiche- sås och koka potatis! Mums! Blir sugen på middag nu!

Förresten, hur det går med mina viktminskningsplaner? Och hur det går med mina "mellanmål" på jobbet så jag inte ska småäta fel saker i desperation när jag kommer hem? Jo, jag återkommer om det. Men det är positivt!

Kram

Smile, and the world will smile,  too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar