tisdag 18 oktober 2011

Idag är..

...en ny dag! Förfärligt väder. Iskalla vindar...Regn en masse... och bling-it fröken, bling-it!

Snuvig och en röst som raspar lite (Fröken? Din röst låter annorlunda? -Ja, jag är lite hes, svarar jag. -Men du får inte tappa rösten- du har så vacker röst....(hm försöker de ställa sig in, eller är det allvar? funderar jag och väljer att tro på det senare...)), att försöka öva sånger med barnen är ett lätt skrattretande projekt.

Lite bättre är illbattingarna iaf. Inte alla, men ändå....Imorgon lär jag väl ångra det jag säger nu, men just nu så.... ;-)

Idag tänkte jag vara smart- köpa en sak till mig och en tidig julklapp till mellansonen. Jättesmart visade det sig- han hade ändrat sig angående färg den lille busungen....Så nu får jag byta den imorgon, inte för att han vet vad jag skaffat, men ja,ja....
Nu vill han ha en svart...eller en grön eller i sista hand en vit (över min döda kropp lille leroman...)

Själv skaffade jag den första klockan jag haft på flera år- japp, jag har levt utan klocka lääänge. Man har ju alltid mobilen...! Eller om man jobbar som jag, så är det klockor överallt och man lever i minuter...Det är skönt att INTE behöva tänka på klockan, tiden, minuter etc..Men nu har jag varit sugen ett bra tag på något blingit som accessoar mest kanske, fast det är ju klart, det är bra att den fungerar också :-)
Så här mycket blingbling har jag inte haft på bra länge... Men kanske är det höstmörker och tristhet som ska bekämpas? Eller så har man åldersnoja? (haha) Who knows? Kul var det iaf att skaffa den, dock är den lite stor trots ändringar och som den otekniske jag är så får affären fixa det imorgon...Jag menar, jag ska ju ändå dit för att byta busemans klocka....

Försökte chatta med video med maken (vi satt i olika rum...men inför resor och sådant så måste det ju testas...)...om man gillar att se ut som Hulkens släkting så är det något att rekommendera annars bör man fundera på att ändra liiiite i inställningarna!

Ha en bra kväll- vi hörs.

KRAM!

Och vet ni, det enda sug jag har just nu, är sug efter värme, rackarns vad jag fryser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar