söndag 16 oktober 2011

Vad behöver jag?

Lugn och ro.
Kärlek.
Lugn och ro.
Lugn och ro.

Ja, jag saknar min blogg.
Jag saknar er andra!! Kan inte låta bli att då och då surfa runt och kolla vad som händer...Jag kommer att fortsätta min bloggpaus, eller kanske ska jag säga att det blir mer ett litet avbrott? Jag tror inte att jag kommer att sluta blogga- men jag ska fundera mer på andra omständigheter och hur jag ska tacklas med dem innan jag tar upp tråden på allvar igen.

Men jag saknar att inte kunna "tänka högt" här i bland. Att kunna kasta ut glädjen med att ha hittat något man letat efter, få inspiration av andra eller bara kasta ur sig "skit". De finns de som påstår att en kvinna behöver prata av sig, men behöver inte råden HUR man ska lösa problemet, kvinnan behöver bara får "prata av sig", så kan man lättare stressa av. Medan mannen tar en sådan diskussion som att han behöver ta på sig problemlösarhatten och lösa kvinnans problem. Därav problem med man som inte vill lösa problem fast kvinnan inte vill att han ska göra det utan bara att han ska lyssna, typ! Nu stämmer väl inte det här på alla men jag har upptäckt att få jag bara spy ur mig lite så lättar trycket. Nu kan jag ju inte sitta här i bloggen och "spy". Vem farao orkar med sådant?

I veckan trodde jag att de flesta på jobbet slutat fundera och fundera kring mina OM kläder. Icke sa Nicke! Lustigt att det engagerar så? Jag orkar aldrig tänka på vad de andra har på sig, mer om jag tycker att det var snyggt, men inte på vilket j-a märke det är??! Och ännu mindre vad det kostar?! Försöker förklara att man faktiskt kanske säljer en del för att kunna köpa nytt...Samtidigt som det irriterar mig att jag står där och känner att jag förväntas "förklara" mig?! Det folk verkar vara mest nyfikna på är hur jag har råd. Men inte f-n har jag råd! Med det menar jag att jag säljer gammalt, jag säljer det som inte var "jag" trots allt, jag gör inte en massa annat, för kläder är ett intresse. Dock- dock!!- har jag kommit till den punkt som man gör då och då, att nu är det mer sansade köp som görs. Inte många plagg har dansat ned här i höst. Betydligt färre än året innan. Är jag mätt? Nja? Snarare har jag den bas jag behöver. Vissa plagg ska flytta, andra får lov att maka på sig för att nya ska kunna flytta in. När man packar upp de kläder man packade ned i våras så inser man vad som man känner glädje inför att ta upp bekantskapen med igen, och vilka som man inte känner så där jättekul inför. De senare är de som ska flytta! Och flyttar det in nytt, se nedan, måste annat maka på sig.

Jag kommer nog snart med ett till salu - inlägg. Mitt i pausen! Men så får det lov att bli. Min blogg- my rules.

Kan väl hinta de som är så supernyfikna att jag har en del saker att klara av för att komma lite mer vidare...och jag är långt ifrån mål....och att väldigt mycket har att göra med "belastning"....

Vad har hänt i klädväg för övrigt? Jo, panco poncho i powder/lite beige eller vad farao den heter har flyttat hit- ska bli en god kompis mot kylan på jobbet- japp ett inomhusplagg!! (ja, vi har djävulusiskt kallt på jobbet...) en scarf i gladare färger har kommit hit. Lite tights från Gina Tricot, i mindre storlek denna gången...

Men är jag sugen på annat? Jo...avoriaz, st anton...men näää, de får hamna på listan "kanske". För nog kan jag leva utan dem.

Kram på er allihopa!!

Syns igen!

6 kommentarer:

  1. Kul att se dig! Man upphör aldrig att förvånas över att folk orkar bry sig om kläderna och vad det kostar. Sjukt beteende egentligen!
    St Anton tycker jag verkligen att du ska slå till på om du kan sen:) Lövely! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig så väl! Och är så glad att du orkade skriva lite! Visst sjutton kan du spy av dig här på bloggen. Det här är ju helt och hållet DITT utrymme. Jag finns i alla fall kvar...
    Stor KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag läser också här :) Kram kram

    SvaraRadera
  4. Skönt med ett litet livstecken från dig även om vi möts IRL ibland!

    Jag tror du ska se kommentarerna som en önskan att själva kunna prioritera annorlunda, men att man inte riktigt ser hur. Sen vet jag hur frågan kan ställas och det är få inte nyfiket utan snarare anklagande, men det är ju bara avundsjuka!

    Kram på dig! Hoppas du snart får möjlighet att vara en så där bra och engagerande lärare som du vill och verkar vara.

    SvaraRadera
  5. Kul att du tittade in en liten stund igen, vi finns kvar om du vill spy mer framöver :-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Tack för all peppning- Love you all!

    Nästa vecka ska jag på besök, och snart är det höstlov....(att det sedan är dags för omdömen och utv.samtal med medföljande oräkneliga Åtgärdsprogram, det förtränger vi just nu...)

    Kram!

    SvaraRadera