söndag 27 november 2011

Adventskalender hos Bina och annat som förgyller.


Fina Bina har en adventskalender i år igen, att du orkar kära du! Jag är så imponerad! Nå, i alla fall är jag med och tävlar om en lessore knit jacket i vitt. Så fin- den får gärna flytta hit!

Annars har jag haft en kanondag igår. Ja, hur nu städning och röjning kan vara kanon, men det var det. Mycket roligare att göra det tillsammans...! Först myste jag och dottern, lyssnade på julmusik och städade hennes hörna tillsammans. Sedan städade maken och jag nere i kombinerat syrum/kontor/allt-möjligt-/dataplats/osv. Ett bord måste bort (mitt klippbord tyvärr...) och ett annat vändas. Byggarna ska ansluta avlopp och lite annat så då är det ju bara att röja! Skönt också att käre maken bestämde sig för att slänga en massa elektronikprylar anno dazumal... Efter det så fikade vi alla.

Dottern försvann, på toa trodde jag. Men efter en bra stund så började jag undra..vart tog tjejen vägen?! Går och kollar toa: ingen där. Kollar pottan (ja, den ska bort): ingen där. Det är hur tyst som helst i hela huset (förutom maken och ena grabben som spelar wii tillsammans)...Var ÄR hon?? Hittar henne i SÄNGEN. Där ligger hon och snusar! Lilla vän! Det blev att väcka och så såg vi på Tingeling tillsammans, man måste ju få vakna skönt och lite mysigt. Sedan blev det bus och lek.

Idag ska adventsstakar upp, och stjärnor. Och en adventsljusstake med riktiga ljus i, den brukar vi ha till frukost men nu bidde det inte så! Äldste sonen ska spela innebandymatch och ha sin första simtävling. Spännande! Jag skriver en handlingslista och så ska en del räkningar läggas in (inte lika kul men man måste ju...)
Bild från fotoakuten.se

Ute är inte mörkt och kallt, men dock grågrå och blåst och regn.....isch. Hit med kyla och snö- jag vill inte ha väder som passar för tö! Jag köper kylan om jag får snön. Fram för ljuset!

KRAM på er alla och ha en skön första advent!

1 kommentar: