måndag 28 november 2011

Under natten...

...blåste det som katten!! Vaknade titt som tätt av att byggställningen utanför huset dunkade i väggen...liiite obehagligt var det....

Så lite småtrött i morse begav man sig till jobbet. Måndagen till ära blev det Chill Norway på lekamen. Aggie (öö, var det så den hette måntro?) dress i dusty lilac? Fint lila är den med gråa detaljer. Mysig. Faktiskt (ja ni läser rätt) mjukare och gosigare än OM´s velour.... Till det gråa stickade leggings från Gina Tricot. Ni vet de där som en hel del av oss har. Stora i storleken men sköna, sköna.

Eftermiddagen tillbringades på en föreläsning/kurs. Intressant var den! Dessutom var det riktig mat under pausen, inte bara en torr smörgås eller en bulle som det brukar vara: Heja!

Sedan bar det av hemåt: där förtvivlad dotter sprang mig till mötes och hjärtskärande gråtandes berättade att älskade KANIN var kvar på dagis....KANIN  är en mycket, mycket älskad gosedjurskanin som varit oskiljaktig från min dotter sedan hon var några månader gammal. Under en gnällig och skrikig bebisnatt var inget bra: inte mat, inte ny blöja, ingenting. Inga gosedjur. Tills vi desperat gav henne denna mjukiskanin. Det blev tyst, den trycktes mot kinden och så somnade hon. Lycklig. Sedan dess har de sovit ihop, Kanin är alltid med. Kanin heter just Kanin, inget annat. Så det så. En vit införskaffades desperat som dagiskanin. Den dög där, men den beige är just KANIN.   Den är sliten, jag har varit orolig för att både armar och ben ska ramla av snart, den luktar lite så där ni vet, trots lite "badbesök" då och då, men det syns att den är älskad. Denna KANIN är nu på dagis. Glömd där...(maken borde ha tänkt på det minsann, han som gnällde över att par glömda VANTAR häromdagen...på mig....KANIN är värre att glömma! mutter mutter). Så nu är vita kanin sådär härhemma....Någon längtar till imorgon...för att få gosa med sin älskling...

Känner ni igen det? Den där oersättliga saken som man bara inte får glömma?



Psst! Jag har förresten klickat hem något. Som kanske kan bli fint i jul, och sedan med för den delen. Jag hoppas att den passar mig dock. Inte ska jag på konsert som Linda, men samma fina plagg är det.... ;-). Kan ni gissa vilket det är?

KRAM!!

1 kommentar:

  1. Slog du också till på den!
    Mina barn har aldrig haft några ägodelar som dom inte kunnat vara utan, dom har haft diverse kroppsdelar på mig i stället. Moa klämde mig på tuttarna;) Vincent har en kärleksaffär med mitt hår.....Kram

    SvaraRadera