tisdag 8 november 2011

En massa snack

När jag är riktigt stressad kan jag ibland bli sådär att "inget blir gjort" för jag vet inte vilken ända jag ska börja i...!

 Ibland hamnar jag då framför datorn surfandes runt och spanar efter några saker som jag ändå sedan inte köper...vad 17 tyder det på? Snacka om tidsslöseri!


Idag är jag urtrött, gick inte och la mig förrän kl. 01.00 igår/idag....vad höll mig uppe? Underbara skriftliga omdömen....Särskilt irriterande är det att jag undrar om de gör någon nytta? När man ändå inte kan skriva i sådan klartext som man skulle vilja- inte undra på att föräldrar fortfarande  (vad vill de mer att vi ska göra? Ta hand om deras ungar på heltid- vi kan väl göra allt också- fixa telefonnummer till fritidssysselsättningar etc...why not- vi kan ju göra ALLT- men kom inte och klaga då när de inte KAN något....för då hinner man då inte med huvuduppdraget.....KUNSKAP...) inte tycker att det får tillräcklig information...Varför måste skriftliga omdömen vara offentlig handling?! Om de INTE var det skulle man kunna skriva just så där som det är, utan inlindande ordval, så att alla förstår precis vad man menar.

Jag är en person som inte gillar fikonspråk. Yrkesspråk, ja. Men var sak har sin tid...och plats. Och i omdömen etc så tycker jag då inte att de har sin plats. Inte så att man ska skriva larvigt, men ena gången ska du skriva något så barnet förstår, andra gången så får du inte skriva så det inte skulle tåla en ev. publicering 15 år senare när de ev. ska bli statsminister eller så....Men vem f-n bryr sig om blivande statsminister o dylikt skulle haft "svårt att sitta still och koncentrera sig"....när han/hon var SJU år...?! Jag menar, vi utvecklas ju alla!


Jag som tänkte att jag inte skulle skriva ett gnälligt inlägg. Och så blev det precis just det. Och vad har man för bilder till detta? Inte lätt!

Idag var dagens outfit wigwam i velvet...helt underbar i färgen...! Annars letar jag efter Mildred cardigan från Cream, den grå. Den som är döslut precis överallt.....Så typiskt mig att missa den när den fanns....Ingen som har en i stl. L i grått och kan tänka sig att sälja den till lilla mig?

Nu ska jag försöka söva barn utan att söva mig själv och sedan se om jag kan få ihop några omdömen...eller om jag är för trött i huvudet för omdömen....då får det väl bli något annat...

KRAM - om ni finns därute?

5 kommentarer:

  1. Hejhej, jag finns här:) Tyvärr har jag inte sätt Mildred någonstans, hon blev borta snabbt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Titta på T, det verkar som om det finns några säljare som bunkrat upp med dessa...mitt andra tips är att kolla webbshopparna, där finns det några som har tagit upp förbeställning till leverans i mitten på november, det är så jag hoppats få tag på en...den är jättesnygg i verkligheten!!
    Hoppas att mina tips kan ge avkastning!!

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  3. Jag har sett en Cream-kofta i L här i Linde, kan försöka hinna in i veckan och kolla om den finns kvar.....
    Och gnäll på du! Kram

    SvaraRadera
  4. Linda: TACK! Jag håller alla tummar jag har!!

    Maria:har kollat T, men de går för mer än vad de kostade i nypris- sjukt tycker jag...Och så vill jag har en i L och alla jag sett är större eller mindre..

    HATAR när folk ska bunkra upp för att försöka tjäna en slant på T...! Köp det man vill ha själv, och om man då ångrar sig, sälj det, men att köpa upp allt och sedan försöka tjäna en hacka...Nix, Me Not Like!

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag jobbigt detta låter... får bara en massa ÅNGEST över att börja jobba som lärare. Antar att man har satt dessa som offentlig handling för barnens rättsäkerhet... men lärare ska inte behöva leka politiker på papper. Kramar

    SvaraRadera