tisdag 1 november 2011

Newtonringar

Vad farao är det? Ja, jag visste det inte innan min käre make förklarade att så kallas de konstiga "ringar" (jag tycker att det ser ut som oljefläckar ungefär, ni vet så där i ljus så det ser...öh, ja...?) som just nu pryder min Galaxy Tab!! "¤#¤&&"¤"#"#¤(/ (läs: de fula ord ni kan tänka er) Varför är det alltid något som går fel?! Men nu fick jag ju chansen att lära mig något nytt...

Nu fungerar ju den, men jag behöver reklamera plattan, men först backupladda alla info som är inlagd och så ta bort infon, kanske inget jag vill att ev. andra okända ska kunna se och så pallra mig iväg till Telia och få en ny...Maken hävdar att man ska få en ny iaf. Så han lär väl få följa med för argumentation om inte annat...Synd bara då att vi inte har tid förrän efter helgen. AAAAAaaah!

Idag har jag förstått varför fritids på vår skola har så ofantligt långa möten- herre min j-e vad ostrukturerat och i mun på varandra, och hoppa hit och dit i ämnen och så...jag blir galen- för det stressar mig och så vill jag ibland nästan skrika att det är inte konstigt att de inte hinner något!!! Tur att den mest sansade är den som jobbar med mig...mest. Pust. Chefen försökte  verkligen få dem att hålla sig inom ämnet, men det var helt otroligt!! De skulle behöva en stenhård chef- som bara bröt så fort någon drog iväg! Det känns som om de skulle behöva gå kurs i effektivitet...


Nu har jag gnällt färdigt. Ibland är det skönt att få gnälla av sig.

Har ni klickat något då? På countrydreams rea? Är lite nyfiken...börjar själv bli "snål", vill ha mer rea...!

Nu ska jag gå bloggenad och dricka te. Och försöka kurera den hemska hosta jag har. Ingen idé att gå till läkare antar jag, har ju bara hostat i 2½ vecka...och det blir värre för var dag...

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Om du bara visste hur mycket jag skrattade åt din kommentar hos mig :D Du har ju helt rätt - i n t e en lampa rätt i nyllet så fort klockan ringer tack. Böj dig inte heller över mig och börja prata intensivt rakt i mitt ansikte eller ställ en fråga med uppfordrande tonfall direkt när klockan har ringt ;)
    Kram å tack för välbehövligt skratt!

    SvaraRadera
  2. Håll koll på din hosta, för det går en lunginflammation som drabbar stora delar av samhället just nu. I alla fall de som bor i södra Sverige. Mykoplasma heter den varianten. Som en segdragen förkyldning med långvarig hosta. Många av mina vänner är drabbade...
    Hoppas dina underklänninar kommer till dig idag fredag.
    Trevlig Helg/Tina

    SvaraRadera