torsdag 17 november 2011

Spökerier, varma skor och julklappstänk

Jag har inga foton. Tyvärr. Men jag kan säga att jag skrämde nog några yngre barn och min egen chef. Ganska så lyckad dag alltså!

Som tur är var jag inte mitt vanliga jag. Hade ju varit förfärligt om det var så illa varje morgon. Nu var det tidig kväll och jag var utklädd till illvillig häxa. (Brukar i och för sig kalla mig för Häxan Surtant ibland men nu var det mer läbbig häxa). Kvällen till ära hade vi nämligen konsert för föräldrarna. Några av mina elever kände inte igen mig när de kom till samlingen innan...hihihi. Och kollegan och jag lyckades också skrämma chefen...han var väl inte riktigt beredd förstås. Men lite kul var det....

Snabbt hem i kylan. Jag måste hitta ett par varma vinterskor- några tips? Inte Uggs- jag ser inte klok ut i dessa tyvärr.

Sitter nu med en kopp te bredvid mig och funderar över det fantastiska att jag nog faktiskt inte måste jobba ikväll. (Visst finns det jobb...men jag lämnade det på jobbet idag...) Konstig känsla...hahaha. Måste dock beställa lite bars till sonen och så behöver jag en ny vetekudde. Den jag har nu läcker....kanske kan jag laga den men en till skulle ändå inte skada. Utom måhända maken som inte förstår att man vill värma den jämt. Han tycker man kan ha mer kläder på sig istället. Men om det inte räcker då? Nä, inget slår en varm vetekudde, en scarf/filt, en kopp te och så upp med fötterna i soffan och titta på något. Imorgon tänkte jag verkligen försöka komma ifrån jobbet i någorlunda tid. Så jag kan komma hem och kanske se på lite film.....En geishas memoarer kanske maken kan se...men det som kom i box-form lär han inte vilja se, inte ens med mutor.
Bild från wikipedia.

Vet ni- galet men sant- inte nu i helgen, men nästa helg är det första ADVENT?!!! Hoho? Vad var det som hände? Och vi som ska ha jul här också....får man fly? Gillar julen egentligen, men är lite orolig för att hinna med allt som jag vill /tycker jag ska hinna med....Sådant där dumt ni vet. Att det ska vara på ett speciellt sätt. Trevligt, men dumt ur prestationssynvinkel....
Å så var det det där med julklappar. En av de bättre julklappar vi ger är via Aktion julklappen eller vad det heter , via läkarmissionen. Varje år ger barnen varsin klapp, med angivet innehåll, via skolan , till "fattiga" barn. De klapparna känns bra. Man får också lite perspektiv på vad de faktiskt blir glada av. Tänk er om barn i Sverige skulle bli glada av ett ritblock, en penna, lite kritor, en tablettask etc.....Att svenskt julpapper, bara det, kan sprida glädje, känns också gött.

Vad tycker ni om julklappar? Ger ni julklappar? I så fall, till vilka? Har ett uppslag till ett inlägg men vill höra lite hur ni tänker först.

Hemlig är jag!

Kram!

1 kommentar:

  1. Här har dragits ner på julklappar rejält! Jag köper till mina två barn och inget mer. Att köpa hit och dit är ju bara att byta pengar. Det jag vill ha köper jag ju själv under året!
    Är skit-trött på alla måsten som såna här helger medför och stretar numera emot;) Kram!

    SvaraRadera