onsdag 28 december 2011

Att byta eller inte byta?

Idag har jag lämnat åter en felaktig julklapp. Felaktig = felsydd förmodligen? Storleken som skulle vara unisex var elefantstor i ärmarna och giraffhalssmal i kroppen. Vilken kvinna eller karl som skulle kunna ha den vete 17. Inte jag och inte ens min man.... Så den fick åka åter.  Vad det var? En morgonrock! Så nu måste jag leta reda på en ny till mig själv, från min käre make.

Ordnade klockan åt min son också. De fick göra armbandet väääldigt mycket mindre åt honom. Han är smal min kille. Mycket smal. Suck...Det skär i mig när jag ser honom utan tröja....Men jag älskar honom ändå. Men jag önskar att han kunde äta lite mer... :-(

Till mig själv...ja...det var ju rea i alla fall. Den här ringen:


Jag vet dock inte...när jag provade den i affären måtte mina fingrar ha svullnat?! Eller så fryser jag för mycket hemma?! Den känns stor nu.  Ska jag testa en mindre tro...? Som det är nu passar den på "långeman". Ska jag ha den på ringfingret så är den lite stor... Kan man ha den på långfingret? Tycker det ser konstigt ut på pekfingret...men ser ok ut på långfingret. Sonen tyckte den var finast där. Men sa också att "den sitter tightare där, ser snyggare ut". Om han ser det, då är  den kanske lite väl stor att ha på ringfingret?! Jag tappar den inte som den sitter där men skakar jag lite så ramlar den av... Det tråkiga är ju om jag inte kan ha den om den inte kan sitta på långfingret...eller om jag som jag vill, blir lite lättare. Fingrarnas omkrets minskar ju också.

Hur ska jag göra? Testa en mindre och byta till det? Om det finns? Eller?

Sedan så hittar man ju sina favoriter från OM. Men det hägrar lite annat i mitt huvud också....och det stavas k ö k ! Imorgon ska vi ut och titta på nytt kök. Helt nytt kök. Vi bygger ju om och ut så det blir helt annorlunda = det gamla köket går inte alls. Det är dessutom väldigt slitet så det är inte fel att byta ut det heller.

Men kök är icke billigt. Inte annan inredning heller så plötsligt blir jag "snål". Kanhända att jag också kände att en hel räkning jag inte räknat med hamnade på mitt bord. Blä. Jag "tröstade" mig med ringen..men det får nog räcka. Kläderna är dösnygga, men mycket av det just jag gillade är ändå sådant som jag tycker att jag känner igen från tidigare kollektioner. Något lär det säkert bli. Men har inte bestämt mig ännu för vad. Vad behövs- vad är kompletterande- så det inte blir något jag ändå redan har i samma stil (eller "stil"- OM-stilen är det ju ändå)

Har i alla fall blivit mindre förkyld nu- nu är det makens tur- stackarn. Jag har också klippt till en "onepiece" till  sonen. Han fick en (ej original) i julklapp, men ville helst ha en lila, så jag skaffade mönster och tyg. Tycker själv att det lila är lite för ljuslila mot vad jag ville men han hävdar att det är ok. Jag hoppas att det är så och inte han som vill vara snäll... Lilltösen ska också få en, i mörkcerise med lila stjärnor i luvan. Sonen ska få svarta accessoarer på sin. Äldste sonen har inte visat intresse, förrän nu. Han vill ha en svart halva och en orange halva med svarta stjärnor. Japp. Fixat i en handvändning förstår ni väl. Öööö?!

Nu ska jag fixa den där räkningen.

Kram!

1 kommentar:

  1. AAAhhhhh ringen är super och du kan visst ha den på långfingret! När fingrarna blir mindre kan en guldsmed enkelt ta in den :)
    Kram

    SvaraRadera