måndag 19 december 2011

Helgen?!

Var tog helgen vägen?

Lördagen passerade medan jag stod i köket. Bakandes och kokandes. Kakor, bröd, kola, tryffel och degar. Lätt trött på kvällen.

Söndagen var jag "ganska trött" på att stå i köket så jag valde att "bara" slå in "några" kolor i smörpapper. Sedan var det dags för adventsfika- en bra bit bort- jättetrevligt men vi var inte hemma förrän strax efter 20.00.

Ute snö-regnade det.

Idag har det gjort likadant. Fast lite mera snö och lite mindre regn. Dagen var lång- möte på jobbet som jag faktiskt började undra över. Vad gör jag där?! 99% av de som sägs eller det man "får" ta upp kan jag lika gärna få på mailen- så varför ska jag behöva ödsla 2 timmar på det?!

Sedan har jag kommit på en sak: Jag retar mig något vansinnigt på folk som ska lösa saker med "martyrrollen". 

"Ja, men jag kan fixa det. Jag tar med lite eget hemifrån".

Sedan när är det meningen att vi ska ta av våra privata pengar för att köpa saker som ska användas för jobbets räkning?! Och varför är det så "farligt" att diskutera? Jag pratar inte om dyra saker, men varför ska jag stå för färgpatronerna hemma till alla färgutskrifter jag behöver göra, bara för att det bara finns en färgskrivare på jobbet som man knappt får använda? Det är inte summan. Det är principen. Gör vi sådant blir det "så det ska vara" sedan. Eller så är det. Men det borde inte vara så!

Det är sådant jag ibland blir ilsk över och att man tar upp sådant också blir = man gnäller? Är det gnäll? Att kräva att jobbet betalar för jobbsakerna- inte jag privat (med min fantastiska lön de betalar). Min man skulle inte drömma om att betala för pennorna på jobbet själv. Men vete 17 om inte en lärare skulle kunna köpa "lite pennor" om det är beställningsstopp. "Ungarna har ju inget att skriva med". Grrr.


Sedan är jag väldigt sugen på den däringa Timeout  tunic- men den verkar knepig i storleken så det vete katten om det blir någon ändå. Får fnula lite på den. Sedan är det ju jul -pengarna kan gott gå till annat!

Kram- nu ska jag kasta mig i säng!

3 kommentarer:

  1. Klart att man inte ska stå för materialkostnader för jobbets räkning själv! Någon måtta får det väl ändå vara. Stå på dig och ha en riktigt God Jul! Kram

    SvaraRadera
  2. Inte fan ska du betala saker till jobbet!!
    Och Timeot tunic är superfin! Men se till att provade först för den är knepig i storleken....Kram!

    SvaraRadera
  3. Men du är ju inte dum du :) När jag läste din kommentar kom jag på att jag har en oppackad låda från pappas lägenhet - där ligger bla mitt gamla Monopol :) Får övervinna min ängslan och öppna lådan helt enkelt!
    KRAM

    SvaraRadera