måndag 5 december 2011

Hohohoho...

 Men tomten har inte kommit ännu, konstaterade yngsta dottern i morse. Hon flög upp ur sängen och trodde att det som lät därute i huset var tomten. Det visade sig vara äldste sonen som var upp och spelade wii.....Sicken besvikelse...

Ikväll hoppas jag på att kunna baka lussebullar. Om maken hinner handla lite. Det ekar tomt i skåpen här...

Sedan har jag som vanligt konstaterat att jag vet en massa fint som jag skulle vilja ha...men det är ack så onödigt dyrt...Funderar på att ge någon ngt från UNICEFs gåvoshop. Frågan är bara VAD? Det mesta verkar behövas...

På fredag ska jag/vi på julfest...Undras vad man ska ha på sig. Eventet går av stapeln på mycket barnvänligt ställe som jag inte vill avslöja så det gäller att hitta något som tål stället också...eller var det barnen...?!

Äldste sonen behöver en snyggskjorta också, helst lite roligare, inte en trist blårandig sak...Dottern behöver en finklänning. Tvivlar på att jag hinner med att sy en åt henne till jul. Kanske. Men inte troligt att jag hinner det till FREDAG. Så vad ska man hitta på där? Snyggt, men ändå lekvänligt. Misstänker att jag inte kommer att se röken av henne förrän vi ska gå hem nämligen...eller när det behövs gå på toa...eller det är dags för efterrättsbordet....hihi. Tips?

Nu ska jag slänga ihop lite mat.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar